نگران بی مهری مردم شهرم نباشید، آیندگان قدردان واقعی زحمات شما هستند/اسامه قادری

نگران بی مهری مردم شهرم نباشید، آیندگان قدردان واقعی زحمات شما هستند/اسامه قادری

نگران بی مهری مردم شهرم نباشید، آیندگان قدردان واقعی زحمات شما هستند/اسامه قادری

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ میخواهم با زبانی ساده و عامیانه با شهروندان عزیز درددلی کنم، مدتی است که در رسانه های مجازی شهرستان سعی نمودم مطلبی منتشر ننموده و سکوت نمایم اما امروز بر روی سایت پاوه پرس مطلبی را مشاهده نمودم که برایم بسیار سنگین و نگران کننده بود. مطلبی که حاکی از خستگی یکی از فعالان رسانه ای شهرمان از بی مهری های شهروندان بود … بیایید مقداری به عقب بازگردیم به چند سال گذشته و انتخابات شورای شهر پاوه در سال ۹۲  …

در آن سال ما در سایت پینوس جهت ارائه لیست کاندیداهای مورد حمایت شورا سعی نمودیم با اکثریت کاندیداها مصاحبه نماییم و برنامه ها و سوابق شان را مورد بررسی قرار دهیم، در این میان آقایان اسلامی نیا، مهدی عبدی و محمد فاروق یوسفی و چندی دیگر از عزیزان از گزینه های اصلح مورد حمایت ما شدند و واقعا خوشحالیم که در سال ۹۲ انتخابی صحیح انجام دادیم و پشیمان نیستیم از ارائه ی آن لیست …

در مدت این ۴ سال سطح آگاهی مردم شهر پاوه به سبب وجود رسانه های پاوه پرس و سلام پاوه بسیار تغییر نمود و مردم نسبت به مسائل و مشکلات شهری آگاه تر شدند. شروع کار سایت پاوه پرس همراه با آغاز کار شورا بود هنگامی که آقای یوسفی قبل از انتخابات ۹۲ قول داده بودند شورای شهر را برای شهروندان اتاق شیشه ای نموده و در این راستا رسانه ای راه اندازی نمودند که پل ارتباطی میان شورا و مردم شد. در مدت این ۴ سال واقعا بخشی عظیم از وقت خود و خانواده یشان را برای پاوه پرس و افزایش سطح آگاهی مردم صرف نمودند، شاید من این را در یک جمله بگویم اما این حرف را کسانی که در رسانه فعالیت داشته اند بهتر درک می کنند که یک سایت واقعا چقدر از وقت و زندگی آدم را می گیرد… در مدت این چند سال واقعا شاهد تاثیرگذاری سایت و گروه تلگرامی پاوه پرس در سطح شهرستان بودیم ، از مشکلات بیمارستان گرفته تا مباحث جذب گردشگر و …

در این مدت هر مطلب انتقادی ما نسبت به ارگانی که در سایت منتشر شد باعث تهدید و دشمن سازی ارگان مربوطه با پاوه پرس و جناب یوسفی شد یعنی پیگیری مشکلات شهری باعث هجمه های زیادی شد که گاه با شکایت هایی از سایت همراه بود که واقعا ادامه دادن این مسیر را مشکل تر می نمود، اما به پشتوانه اینکه مردم شهر حامی او هستند مسیر را ادامه دادند و مشکلات موجود را تحمل نمودند..

متاسفانه وضعیت شهر پاوه آنچنان تاسف برانگیز است که فعالین فرهنگی و اجتماعی جرات ندارند مطلبی یا مقاله ای انتقادی بنویسند، که سریعا مورد سرزنش و حتی تهدید از طرف ادارات مورد نقد یا اشخاص قرار می گیرند که این خود با روح قانون آزادی رسانه و مطبوعات مغایرت دارد.

آزادی مطبوعات در واقع بخشی از آزادی اطلاعات و به‌عنوان یکی از حقوق بنیادین ملت، از جلوه‌های تمدن یک ملت و بیانگر رشد و بیداری آن است. فراتر از آزادی در تهیه‌ی خبر، انتشار اخبار طبق قوانین موضوعه ، انتقاد آزادانه و صادقانه از نابسامانی‌ها، ناملایمات و آفات گریبان‌گیر جامعه و دولتمردان، از جلوه‌های آزادی مطبوعات محسوب می‌گردد. انتقاد مطبوعاتی ذیل اصل بیست‌وچهارم قانون اساسی با این عبارت که «مطبوعات در بیان مطالب آزادند»، به رسمیت شناخته شده است. نخستین سند قانونی در موضوع انتقاد، اصل هشتم قانون اساسی است. این اصل، انتقاد را در قالب امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها جایز، بلکه فراتر از آن به‌عنوان مسئولیت و وظیفه‌ی همگانی برشمرده است.

در انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر پاوه بنده خود در پاوه رای دادم و متاسفانه صحنه هایی تاسف بار در شعب اخذ رای دیدم که تعدادی از طرفداران برخی از کاندیداها با قسم دادن های عامیانه، افرادی را که می خواستند بروند رای دهند تحت فشار می گذاشتند برای رای دادن به کاندیدای مورد نظر خود ، که قطعا شهروندان هم شاهد این مسئله بوده اند و امیدوارم دستگاه های نظارتی این موارد را پیگیری نمایند (البته اگر برای بیان این واقعیت مورد شکایت جایی واقع نشوم )

در این انتخابات شاهد بی مهری هایی نسبت به آقای یوسفی بودیم که این بی مهری ناشی از کارنامه ایشان در شورای شهر نبود بلکه ناشی از انتشار مقالات انتقادی و پیگیری مشکلات شهری در سایت پاوه پرس بود که انتظار می رفت مردم شهر اینگونه رفتار ننمایند و به عنوان پشتیبان مدیر پاوه پرس باشند. در انتخابات پیش رو به این نتیجه رسیدیم که رسانه در شهرستان پاوه هنوز فرهنگ سازی نشده است و مردم شهرمان نسبت به رسانه ها دیدگاهی تمجیدی دارند یعنی اگر رسانه تمجید کند مورد حمایت قرار می گیرد و اگر نقد نماید مورد بی مهری واقع می گردد.

انتخابات شورای شهر این دوره پیام های زیادی داشت که لازم است مورد بررسی جامعه شناسان شهری پاوه قرار گیرد چون واقعا وضعیت پاوه جالب نیست و می توان گفت نگران کننده است، شهری با این تعداد تحصیل کرده ، سطح انتظارات از آن بیشتر از روستاها و شهرستان های دور افتاده است، سکوت مردم در قبال حذف رسانه ها و گروه های تلگرامی بسیار تامل برانگیز است، رسانه ها صدای مردم هستند و اگر این صدا ها حذف شوند مشکلات چطور انعکاس یابد؟ متاسفانه ما سایت کومه کال را از دست دادیم … گروه تلگرامی پاوه پرس و سلام پاوه را از دست دادیم ….  و حالا هم به دلیل بی مهری های مردمی داریم سایت پاوه پرس را از دست می دهیم … باید چاره ای اندیشید برای این مشکل … واقعا چاره چیست؟

یکی از دلایل کاهش آراء آقای یوسفی در این دوره انتخابات تنها یک پیام داشت که اگر در پاوه پرس بر روی مشکلات شهری و انتقاد از بی کفایتی برخی مدیران چشم می بست و سکوت می کرد آرای ایشان چند برابر می شد و ما هم آموختیم که مردمان شهرمان هنوز به سطح مطالبه گری مشکلات شهری خود نرسیده اند و اعتراض فعالین مدنی نسبت به مشکلات موجود اشتباه است و هزینه های سنگینی برایشان بدنبال دارد.

باید از فعالان فرهنگی و اجتماعی و روشنفکران شهرستان و عزیزانی که خود را از خواص جامعه بحساب می آورند پرسید که در حمایت از سایت پاوه پرس چکار کردید؟ آیا شما نیز حاضرید دغدغه های خود را از حرف به حوزه عمل ارتقاء دهید و برایش هزینه بپردازید؟ آیا می توانید خلاء سایت پاوه پرس را که شبانه روز چندین نوبت برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود از اخبار روز به آن سرمی زدید پر کنید؟ سکوت شما در برابر این اتفاقات آیا خیانت به این شهر و آیندگان نخواهد بود؟ افسوس که اینگونه سرمایه های گرانبهای خود را با دستان خود از بین می بریم و برایش آهی هم نمی کشیم!!!

در پایان میخواهم بگویم که بنده شاهد زحمات شبانه روزی آقای یوسفی بوده ام و به ایشان و سایر اصحاب رسانه پاوه می گویم “نگران بی مهری مردم شهرم نباشید، آیندگان قدردان واقعی زحمات شما هستند، اگرچه ما شاهد تلاش ها و زحمات طاقت فرسای شما بوده و هستیم و ان شاالله در روز آخرت سربلند و پیروز خواهید بود” .



۱۴ دیدگاه

    بختیار خرداد ۵, ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
    0
    0

    چه نی سلامه ی گه رمی، ده س وه شی مه که رو جه کاک اوسامه ی ، کاکه اوسامه به عزه ی چیمه فره چیوی به سه هوه لیک مه دانه ی حازری نیه نی دان بنیان ملو خه تاو ئه نه یاوه یچشانه ره، جه نابت په ی به رژه وه ندی شورای تلیت نه شه نینی، وه لی پاسه موانیووه، قه دش نیه ن، گرد که س حه ق و نویسه ش هه ن با خه لکی ته ر ویش قه زاوه ت که رو

    بردیا خرداد ۳, ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲
    1
    0

    مطلب بجا ، قابل تامل وجالبی بود،خوبه گاهی اوقات تفکر منصفانه را چاشنی قضاوتهایمان نماییم به والله جای دوری نمیره فقط حال دلمون گاهی خوش میشه
    همین

    نداصافی پور خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
    1
    1

    تقدیم به تمامی آنانیکه درمحضروجدان خود آرامند
    اگر کسی تو را با تمام مهربانیت دوست نداشت ، دلگیر مباش که نه تو گناهکاری نه او !

    آنگاه که مهر می ‌ورزی ؛ مهربانیت تو را زیباترین معصوم دنیا می کند پس خود را گناهکار مبین !

    من عیسی نامی را می شناسم که ده بیمار را در یک روز شفا داد و تنها یکی سپاسش گفت !

    من خدایی می شناسم که ابر رحمتش به زمین و زمان باریده یکی سپاسش می گوید و هزاران نفر کفر !

    پس مپندار بهتر از آنچه عیسی و خدایش را سپاس گفتند از تو برای مهربانیت قدردانی می کنند !

    پس از ناسپاسی هایشان مرنج و در شاد کردن دلهایشان بکوش که این روح توست که با مهربانی آرام می گیرد !

    خوبی دلیل جاودانگی تو خواهد شد ؛

    پس به راهت ادامه بده .??

    سرسام گرفته خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
    1
    1

    قرارنیست هرکه دارایسایت باشه لازم است که درشوراهم نماینده باشه این همه بزرگ درتاریخ ایران امدندورفتنداتفاقی نیفتاد مادرمقابل ان بزرگان درسلسله اعدادجایگاهی نداریم وهیچ یک ازانان به خاطررای اوردن یانیاوردن کرکره کارشان راپایین نکشیدن وبه زندگیشان ادامه دادن وزمین وزمان رامقصرندانستند هرکه همرای نیاورده مثل بقیه کاندیداها کسی که قصدش خدمت باشه لازم نیست این همه التماسش کنی راحتش بگذارید خودتصمیم بگیره تعطیل میکنه یانه سایتش راباورکنید هیچ اتفاقی نمیفته همه که واردسایت نمیشن ادم هرچه ازفضای مجازی دورباشه راحت تربه زندگی حقیقی وخانواده اش میرسه

    مردمان نودشه خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
    2
    1

    با سلام خدمت آقای قادری و کاک فاروق یوسفی و مدیران سایت پاوه پرس
    خدمتتان عارضم که ما مردم نودشه بهتر از همه از زحمات جناب یوسفی مطلعیم. زمانی که ایشان بخشدار نوسود بودند چه تلاش هایی که برای مردم این منطقه که انجام ندادند. من دست ایشان را می بوسم.
    ولی مشکلی که ما در منطقه پاوه و نودشه و نوسود داریم این است که هیچ وقت کاریزمایی برای خودمان قائل نیستیم. کسانی را که برایمان زحمت کشیده اند قدر نمی دانیم. آیا به نظر شما یک نفر از افراد بومی بهتر است که فرماندار یا بخشدار باشد یا یک نفر غیر بومی؟
    بگذریم.
    بهتر است یک نیم نگاهی به انتخابات شورای جوانرود بیاندازیم. چه کسی در جوانرود رای اول را آورد؟ محمدعلی رضایی.
    آیا می دانید چه کسی است؟ فقط اینو بدانید که آدم پولداری نیست. پس چرا اول شد؟ چون مردم قدر دان زحماتش هستند. بهتر است کمی ازآنها یاد بگیریم. من نمی دانیم جناب یوسفی در شهر پاوه چه زخماتی کشیده اند چون در پاوه نبودم ولی انصافا سایت پاوه پرس علامت و نشانه ای مبرهم بر تلاشهای فراوان ایشان برای منطقه می باشد.
    ان شالله هر کجا هستند و خواهند بود موفق و سربلند باشند و بتوانند به مردم همچنان با انرژی خدمت کنند و تمام سعی خودشان را بکنند تا سایت پاوه پرس برقرار بماند که همانا این سایت و سایت سلام پاوه روشنگران ملت هستند.
    ممنون

    جلال محمودی خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
    5
    2

    با سلام خدمت اقای قادری
    مطلب شما حرفدل همه ماست
    به واقع اقای یوسفی در دوران خدمت چند ده ساله خود به این دیار در آموزش، مدیریت، مسولیت و فرهنگ و اطلاع رسانی نقش بزرگ و ماندگار را به جای گذاشته که آیندگان بر صدق مدعای ما صحه خواهند گذاشت

    نگار ف خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
    4
    2

    سلام مقاله ای بسیار مفیدی بود ولی من معتقدم در انتخابات متاسفانه در شوراها هر شهروند ترجیح میدهد به خویشاوندان و همشهری خود رای بدهد اصلا و کاملا مطمئنم به این فکر نمیکنن که چه کسی رزرمه خوبی داشته است و روز به روز شاهد همین انتخابهای نابخردانه ای هستیم

    مصلح محمودی خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
    4
    1

    با سلام
    مطلبی بسیار به جا بود.
    همیشه مشکلاتی بر سر راه افرادی که در یک جامعه هم سنتی و هم مدرن فعالیت می کنند وجود دارد!
    آقای یوسفی با خلوص نیت پای در عرصه شورا نهادند ولی …
    امیدواریم آقای یوسفی با این رسانه ی جا افتاده ی خود در بهتر شدن این جامعه که در ابتدای راه است تلاش خود را ادامه دهند و بدانند که به قول شما«آیندگان قدردان واقعی زحمات شما هستند»

    امین خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
    5
    1

    با سلام خدمت اصحاب رسانه و تشکر فراوان از اقای یوسفی و دیگر عزیزانی که زحمت می کشند و عده ای با عشیره بازی حق کشی می کنند.

    شهروند خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
    1
    1

    کاک فاروق و اعضای شورای دوره چهارم در لیاقت و شایسته بودن شما شکی نیس وقتی شهری که به گذشته بر میگرده وانتخاب کردن رو از روی نا آگاهانه کسانیکه خدماتشون برای همه مشخص شده و امتحانشون رو پس داده اند ……………که برای همگان روشنه عمل کردشان باید به حال این مردم افسوس خورد

    ناشناس خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
    3
    1

    فقط یک سوال؟؟؟
    آیا چون مردم به کاندیداهاى مورد نظر شما راى ندادند بى مهر و بى وفا هستند؟؟!!!
    مگر مردم خودشون قدرت انتخاب اصلح را ندارند که شما مى خواهید تعیین کنید به کى راى بدهند ؟!!!
    مردم خودشون مردمى فهیم و اتفاقا باوفا هستند ولى نسبت به شهرشون و نه به کسانى خاص!!!
    شما چرا خودتون را طلبکار و مردم را بدهکار فرض کردید؟!!!
    یعنى شما با وفا و بقیه مردم بى وفایند؟؟؟!!!
    راى مردم پاوه اینبار پر معناترین راى بوده است.
    لطفا نظرم را منتشر نمایید با تشکر

    فرزاد سلیمی خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
    3
    4

    جناب آقای قادری زحمات آقای یوسفی بر کسی پوشیده نیست لطفا مردم پاوه را اینگونه خطاب نکنید بارها اعلام شده که به علت کثرت افراد ثبت نام شده و موارد دیگری که خود شما و آقای یوسفی در جریان هستید کاک فاروق به شورا راه نیافت و الا مردم پاوه کاک فاروق را خوب میشناسند و اینگونه مردم را خطاب قرار دادن کار درستی نیست. مردم پاوه خود تشخیص خوب و بد را دارند و نیازی به ارایه لیست از طرف شما یا دوستانتان نیست هر چند مردم از عملکرد شورا ی چهارم راضی نیستند و به جریان اقلیت نه گفتند اما زحمات کاک فاروق در سایت پاوه پرس بر کسی پوشیده نیست و بنده از ایشان برای تجدید نظر در تصمیمشان خواهش نموده ام اما به نظر شما بستن پاوه پرس تبعاتی را بدنبال ندارد? امیدوارم جناب عالی هم به انتخاب مردم احترام بگذارید و از هم اکنون بجای ارایه راهکار به شورای منتخب در مسیر فعالیتشان سنگ اندازی نکنیم

      اسامه قادری خرداد ۲, ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
      3
      0

      با سلام و احترام خدمت جناب سلیمی
      مطلب بنده را دوباره مطالعه فرمایید عرض نمودم که یکی از دلایل سایت پاوه پرس بوده و بنده تحلیلی بر مطلب منتشر شده توسط آقای یوسفی نموده ام، پس می توان دلایل بسیار دیگر هم داشت از جمله کثرت کاندیدا ها که می فرمایید .
      چرا نقد از مردم پاوه اینگونه سنگین است ؟ و همراه با جبهه گیری های شدید است ؟ مگر بنده مردم را چگونه خطاب نموده ام ؟ واقعیت تلخ است و واقعیت این است مردم ما را محافظه کاری از بین برده است ، ما رسانه ای همچون کومه کال داشتیم اما تعطیل شد مردم آمدند از یاسر خالدی زاد حمایت کند ؟ مردم مان را با شهر های دیگر خودتان مقایسه کنید …
      ارائه لیست توسط انجمن ها ، نهاد ها ، سایت ها به معنی عدم تشخیص خوب و بد نیست در جوامعی که نهاد های مدنی و احزاب فعالیت دارند این امر کاملا پسندیده و گامی در جهت پیشرفت جامعه است ، ما هم در پینوس در دوره گذشته لیست دادیم برای اعضا و کاربران خودمان به امید اینکه قدمی شود برای انتخاب های صحیح ائتلافی و دوری جستن از عشیره گرایی ، نمیدانم شما چرا مخالف این امر هستید ؟
      بنده کجا برای شورا جدید سنگ اندازی کردم ؟؟؟
      بی ادبی خدمت همشریان گرامی نباشد واقعا در عجبم که طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد چنان نظرات و پیام هایی بودم که دریافتم هنوز تحلیل و بررسی انتخابات و یک مطلب در پاوه جا نیفتاده است ، صدای منتقد را نباید خفه کرد باید شنید یا درست است یا غلط !!!
      ما نقدی به بیمارستان نمودیم سال گذشته که حق خود میدانستیم ، اما آنچنان تهدید هایی شدیم که واقعا بنده و دوستان را به فکر برد که کجای کاریم !!!

    yyyخرداد.? خرداد ۱, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
    1
    0

    الان هم دیر نشده ،سایت پاوه پرس میتونه اقدامات وکارهای شورای پنجم شهر پاوه را زیر ذره بین داشته باشد. وتمام معادلات شهری وجهت گیری های شورای شهر را بهم بریزد.
    تعطیلی سایت پاوه پرس یعنی رسیدن طیف مخالف تفکرات اقای یوسفی وهمفکرانش به ارزوی چندین ساله
    .این طیف برای تعطیلی این سایت لحظه شماری می کنند.
    ودر پایان اینکه?

    احساس شکست از خود شکست بسی خطرناک ومهلک است.

نقد و بررسی

مهمترین اخبار