نامه ای به استاندار کرمانشاه / به نیت پاک تان همواره خوشبین ایم

نامه ای به استاندار کرمانشاه / به نیت پاک تان همواره خوشبین ایم

نامه ای به استاندار کرمانشاه / به نیت پاک تان همواره خوشبین ایم

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس، پیرو رایزنی ها ومکاتبات معمول ، چندی پیش ، نامه ای خطاب به جناب دکتر رازانی استاندار محترم استان کرمانشاه به نمایندگی از بازنشستگان فرهنگی و سایر کارکنان ادارت دولتی وارگان های انقلابی شهرستان پاوه تقدیم حضور گردید

نظر به تمهید شرایط قانونی ونیز متعاقب وعده ی پیگیری وزیر محترم کشور (مسجد جامع پاوه) که حصول آن را منوط به ارائه گزارش جناب استاندار موکول نمودند، هیئت پیگیری کننده مطالبات جنگی کارکنان شهرستان پاوه به نمایندگی از مردم دیار منباب یادآوری طی درخواستی خواستار امعان نظر نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه درجهت احقاق حق وحقوق کارکنان این خطه از میهن اسلامی مان شدند.

گذشته از اینکه همه واقفند که این خطه قبل و بعد از جنگ تحمیلی جزء مناطق جنگی محسوب شده وآن زمان برای کلیه کارکنان شهرستان پاوه (جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر نیز جزء پاوه محسوب شده) احکام جنگی صادر که متعاقباً تعدادی از احکام ابطال و جمعی دیگر همچنان از مزایای مذکور برخوردارند، واقعیتی که به هیچ وجه از یک اصل بدیهی و کلی «همه یا هیچ» تبعیت ننموده واز طرفی هیچ قانونی نیز نمی تواند توجیه کننده تناقض مذکور باشد…..

باسمه سبحانه وتعالی

محضر مبارک جناب دکتر رازانی استاندار محترم استان کرمانشاه
با سلام وادای احترام وتقدیر از مدیریت دغدغه مند و کاریزمای حضرتعالی به عنوان مدیریت ارشد استان ونماینده عالی دولت در منطقه که خوشبختانه منتهی به ارائه خدماتی ماندگار، قطار کرمانشاه، طرح گرمسیری و…در کارنامه درخشان تان گردید، بدینوسیله با اقتباس از فرمایشات حضرتعالی و مقام عالی وزارت و مستند به سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره ۵۰۶۳۹/ت/۴۹۱۸۵/ه-۲۳/۴/۹۴ و بخشنامه معروف به ۲۷۲۷ درخصوص شمول پذیری ایثار، ایثارگران شهرحماسه ومقاومت، شهر شهید چمران، نکاتی را منباب یادآور مطرح می نماید تا با عنایت خاصه برگ زرین دیگری را به کارنامه سراسر افتخار خویش مزّین فرمائید و دعای خیر مردم قدرشناس را درهمه حال به همراه داشته باشید.

جناب دکتر، نیت خیرخواهانه ی حضرتعالی در وصف مردم این دیار، بارها زینت بخش صفحات مجازی ورسانه های ارتباط جمعی گردیده، صدق وعلاقه ی حضرتعالی را به پاوه واورامانات اظهرمن الشمس می دانیم ، علی ایحال با یادآوری دونکته از فرمایشات کُهربارتان به استقبال وعده مقام عالی وزارت می رویم به امید، همراهی وهمگامی حضرتعالی با مقام عالی وزارت در پایان دادن دغدغه چند دهه اخیر فرهنگیان وکارکنان دولت در برخورداری از مزایای ایثارگری مثمرثمر واقع گردد.

جناب استاندار بارها وعده فرمودید: مدیریت ارشد استان تمامی توان خویش را برای توسعه، رفاه، امنیت و آرام این منطقه بکار خواهد گرفت. درجای دیگر یادآور شدید: شهر پاوه تاریخچه درخشانی در انقلاب اسلامی دارد و ایثارگری ها و رشادت های بسیاری توسط مردم این شهر صورت گرفته تا منطقه از وجود ضد انقلاب و دشمن بیرونی پاک شود (۸/۹/۹۴ پروتال استانداری)

حضرتعالی درحضور وزیر محترم کشور در توصیف پاوه فرمودید: مردم پاوه چهار برابر متوسط کشور در ادای دین به انقلاب و نظام بیشتر تلاش کرده اند و این موجب شده تا نگاه مسئولان نظام به این دیار ویژه باشد. ودربخشی دیگر تصریح نمودید: مردم پاوه به تناسب جمعیت ۶۰ هزار نفری خود با تقدیم ۶۴۰ شهید به ازای هر ۱۰۰ نفر یک شهید تقدیم انقلاب کرده اند که این همراهی با نظام نسبت به متوسط کشور چهار برابر است.

دکتر رحمانی فضلی در محراب مسجد جامع پاوه درخصوص عدم لحاظ مزایای مناطق جنگی کارکنان دولت در پاوه تصریح فرمودند: باور کنید نمی دانم این چگونه اتفاق افتاده است و چرا تا کنون امتیاز مذکور برای پاوه لحاظ نشده است، از آقای استاندار می خواهم در شورای تامین استان مراتب را بررسی وپیگیر باشند وپیشنهادات شان را جهت اقدام بعدی به ما گزارش نمایند، قطعاً ما پیگیر خواهیم بود….

اینک مردم پاوه، برخورداری از حق، حقه خویش را مرهون عنایت خاصه ی حضرتعالی در بررسی وارائه پیشنهادات مورد نظر به مقام عالی وزارت می داند، مزید یادآوری معروض میدارد؛ موضوع برخورداری شهر پاوه از خدمت در نوار مرز در بند ۳ هفتمین جلسه شورای محترم تامین شهرستان مورخ ۱۳/۴/۹۵ رسیده ومراتب طی شماره ۲۸۵/۹/م/۸۴- ۸۴۲۸ مورخ ۱۹/۴/۹۵ باستحضار معاونت محترم سیاسی استانداری ایفاد گردیده است.

از ذکر مصادیق و آوردن دهها نمونه های متعدد دربمباران ها، گلوله باران های مستمر توپخانه خصم دشمن، خمپاره اندازی ومین گذاری معابر و…عوامل استکبار داخلی وخارجی می گذریم ودریک کلام اعلام وابلاغ می نمائیم منطقه جنگی پاوه تنها به دوران دفاع مقدس منتهی نگردید وسالها بعد وقبل از ایام مذکور مردم این دیار در رنج وعذاب کشمکش های اجانب داخلی سوختندو ساختند، سوختنی که به تمنای اجری نبود، لکن اینک که مقامات عالیه نظام قدرشناسی را برگرفته از تعالیم الهی می دانند، مسثتثنی نموده خطه ای که با پیام امام راحل (ره) و خاطرات رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) که معظم له خویش در پاره ای از مواقع دربطن حوادث حضور داشت وبه عنوان راوی صادق بارها به یادآوری صحنه های مورد نظر این دیار اذعان فرموده اند.

جناب دکتر رازانی مردم این دیار اسباب بزرگی را در وجود حضرتعالی می بینند وبه قلم رسا ونیت پاک تان همواره خوشبین می باشند.

هیئت پیگیری کننده مطالبات کانون بازنشستگان فرهنگی پاوه

معتصم حسنی، صباح ولدبیگی، امیر حاتمی، مهدی عبدی ، محمدفاروق یوسفی

 

قبلاً برای کلیه کارکنان جوانرود دو سال وپاوه ۸ سال احکام منطقه جنگی صادرگردید که بعدها جوانرود از دو سال به ۸ سال تبدیل اصلاح گردید. لکن بعداز مدتی افزایش دریافتی طی احکامی دیگر در طول چند ماه کسر گردید.

۹۰۱/۰۹/۲۲ حکمی مبنی بر افزایش مزایا ودر ۹۱/۲/۱۹ حکمی دیگر مبنی بر قطع منطقه جنگی صادر گردید

این در شرایطی است جمعی دیگر نیز از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر حق وحقوق خویش گردیده اند ودیوان نیز در نهایت حکم بر برخورداری مزایای جنگی ذینفع صادر نموده که بصورت نمونه یکی از آراء صادره به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد.



۲ دیدگاه

    مجری طرحها شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
    0
    0

    نگاهی بر تجارب موفق شوراهای شهر در دوره اول
    بدون شک یکی از مهمترین افتخارات شورای شهر در ایران را می‌توان پروژه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر زاهدان یا همان پروژه «شیرآباد» نام برد. که شامل افراد و خانواره‌هایی می‌شد که در محدوده فیزیکی و اقتصادی شهر زندگی می‌کرده‌اند. ولی هنوز جذب نظام شهری نشده بوده‌اند
    نورالدین عبدالله پور*
    پس از ۲۰ سال تاخیر و انتظار، شوراهای شهر و روستا در ۷ اسفند ماه ۱۳۷۷از دل دولتی که توسعه سیاسی و ایجاد جامعه‌مدنی از شعارهای اصلی‌اش بود بیرون آمد و یکی از بزرگترین آرمان‌های ملت ایران را تحقق بخشید.
    شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین مظهر و تجلی مشارکت مردم حلقه واسط بین دولت شهروندان گامی استوار در جهت ورود و همکاری تنگاتنگ مردم در عرصه تصمیم سازی‌های کشور بود که به لحاظ کثرت جمعیت منتخبان ۱۱۷ هزار نفر و نیز خاستگاه اجتماعی و فرهنگی شوراها. این عرصه انتخاباتی را از دیگر عرصه ها متداول کشور متمایز و برجسته می‌ساخت.
    تمرکزگرایی، منطقه‌گرایی، توزیع قدرت، کاهش تصدیگری دولت، نهادینه‌کردن مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری‌ها و اجرای کامل اصل ۷ قانون اساسی از جمله مهم‌ترین مطالبات مردمی بود که با تشکیل شوراهای اسلامی بنیانی محکم یافت و نهادی برآمده از فرایند دموکراسی و مردم‌سالاری و تقویت یکی از نهادهای مدنی در ایران بود. که در نخستین انتخابات شوراها در کشور در رقابتی کم‌نظیر و مشارکتی کم‌سابقه عینیت یافت و اینک بسیاری از صاحب‌نظران ، تحلیلگران و منتقدان برآنند که قضاوتی از عملکرد این نهاد تازه تاسیس ارایه دهند . اما ۴ سال مجال اندکی بود برای قضاوت در مورد نهادی که رسالت دشوار فراهم‌کردن زمینه مشارکت مردم در عرصه مدیریت شهری و کوچک‌کردن دولت را بر عهده‌داشت.
    شوراهای شهر و روستا پس از سال‌ها انتظار در شرایطی تشکیل شدند که جایگاه شوراها در ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی مدیریت شهری گنگ و نامفهوم بود و حتی مردم که به شوراها اعتبار قانونی داده بودنند و خود اعضای منتخب مردم نیز نمی‌دانستند که از شوراها چه باید بخواهنند و عملا رسالت اصلی آنها چیست. نخستین دوره فعالیت شوراها فرصت مناسبی بود برای اینکه مسئولان و مدیران کشور در سطوح مختلف بدانند که پیامد حضور شورا در مدیریت شهری چیست و چه می‌تواند باشد. اما در تجربه اول ۴ ساله گام‌های اساسی ماند اصلاح قانون شوراها، تشکیل مجامع مشورتی شورا، ایجاد انجمن‌های محله، شورایاری، آموزش شوراها و از همه مهمتر ۱۱۷ هزار نفر اعضای شوراها توانستند از نزدیک با مسایل و مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی آشنا شده و از نزدیک سیستم بوروکراتیک اداری کشور را بشناسند و فرصت یافتند تا بحران‌های جاری در جامعه را درک کنند و همین دستاورد یعنی آموزس عملی، سیاسی، اجتماعی ۱۱۷ هزار نفری کافی بود تا اهمیت و ارزش کارکرد شوراها را تایید کند. در حقیقت با شورا که نهادی است میان جامعه مدنی و حکومت توسعه سیاسی به دور افتاده‌ترین روستاها برده‌شد و روند پاسخگویی دولت و حکومت را به مطالبات بر حق مردم و روند تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری تمامی اقشار مردم را به همراه داشت که امید می‌رود اینک با تجربه ۴ دوره فعالیت درخت شوراها در کشورمان ریشه‌دار و پر وسعت‌تر شود.
    اینک با توجه به مطالعات، پژوهش‌ها و بازدیدها نگاهی می‌اندازیم به تجارب موفق و ارزشمند شوراها با تاکید بر دوره اول که نهال شورا در حال ریشه‌دواندن بود تا مورد توجه کشور قرار گیرد و ما شاهد فعالیت‌های متنوع، خلاقانه و تجارب موفق ماندگاری دیگر در این زمینه‌ها باشیم.
    *شیرآباد در زاهدان
    بدون شک یکی از مهمترین افتخارات شورای شهر در ایران را می‌توان پروژه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر زاهدان یا همان پروژه «شیرآباد» نام برد. که شامل افراد و خانواره‌هایی می‌شد که در محدوده فیزیکی و اقتصادی شهر زندگی می‌کرده‌اند. ولی هنوز جذب نظام شهری نشده بوده‌اند و از بسیاری جهات با بافت اصلی و نظام درست شهرنشینی تفاوت داشت و به عبارتی از نظر بهداشت عمومی، سکونت، اشتغال، خدمات شهری و تسهیلات در وضیعت نابسامانی زندگی می‌کرده‌اند که مهاجرپذیری بالای شهر زاهدان و اسکان تعداد زیادی از مهاجران تهیدست غیر بومی در این ناحیه که عمدتا ناشی از اقتصاد سیاسی این ناحیه شهری بود می‌شد. بدین ترتیب ۸۹ درصد ساکنان شیرآباد را مهاجران تشکیل می‌داده‌اند که خود در علل شکل‌گیری سکونتگاه غیر رسمی نقش مهمی داشتند که حاشیه‌نشینی را به عنوان یک معضل مهم شهری انتخاب کرده بوده‌اند. که از مواد مخدر تا زباله، نان خشک، پلاستیک کهنه از شیره تا تریاک، کریستال و شیشه به‌راحتی و با سهولت تمام در آن خرید و فروش می‌شد که بعداً همت مسئولان شهری را در ایجاد مرکز گذری کاهش آسیب‌دیدگان با تلاش و همیاری تشکل‌های غیردولتی را در برداشت. که در غیر این صورت می‌رفت تا به فاجعه‌ای تبدیل شود. با کوشش شورای شهر زاهدان پروژه ساماندهی شیرآباد به‌عنوان یک اولویت نجات‌بخشی با سرعت آغاز شد که کار مهم شورای شهر تشویق و ترغیب مردم به نهادسازی بود که در بازسازی حاشیه شهر زاهدان مردم داوطلبانه خانه‌های خود را خراب کردند . ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز به دست مردم تخریب شد. در سایه تعامل، ارتباط با مردم،حضور ریش سفیدان ،معتمدان و اعتماد مردم به شورا عامل مهم این رویداد بود. که این پروزه حتی در سطح جهانی نیز معروف شد و بانک جهانی طی بازدید خود آن را یکی از پروژه‌های قابل طرح در سطح بین‌المللی معرفی کرد. اقداماتی در این طرح برای بهبود شرایط زندگی ایجاد شد که در نوع خود کم نظیر بود. اینجاست که می‌توان پی‌برد استفاده از اهرم مشارکت مردم در مبارزه با مسایل و مشکلات شهری و موفقیت حاصل از آن حاکی از ان است که مدیریت شهری بیش از اراده سیاسی نیازمند همدلی و مشارکت صادقانه مردم است.
    *پارک بانوان بروجرد
    پارک بانوان بروجرد به عنوان نخستین پارک ویژه بانوان ایران که در سال ۱۳۸۰ به عنوان اولین مجموعه فرهنگی‌، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان کشور در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر طراحی و اجرا شده است. پارک بانوان با دیواره‌های بلند محافظت شده و ورود مردان به آن ممنوع است. این پارک در باغی خوش آب و هوا با درختان کهنسال در حاشیه باغی بنا شده‌است . جایی که بانوان به راحتی و با اسودگی خاطر می‌توانند تفریح و ورزش دلخواه خود را داشته باشند که سالن بدنسازی، پیست دوچرخه‌سواری، سالن تنیس روی میز، کتابخانه، ویدیو کلوب دارد . در ادامه این مسیر پارک بانوان بهار در تبریز افتتاح شد و در این پارک از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود و سالن چند منظوره ورزشی در آن احداث شده‌است . در سمنان نیز پارک بانوان در بلوار ۱۷ شهریور راه اندازی شد. شهردار تهران نیز با اذعان به غفلت و کوتاهی‌های به‌عمل امده می‌گوید، در پهنه شهر تهران دست کم به ۵ پارک ویژه بانوان نیاز است تا زنان تهران بتوانند مانند خانه خود از این محیط ها استفاده کنند. شاید پارک بهشت مادران در محدوده منطقه ۳ شهرداری و احداث پارک نرجس در منطقه ۱۸ نمونه‌های قابل ذکر دیگر از این پارک‌ها باشند که از تجربه موفق شورای شهر
    بروجرد و زاهدان (باغ خانواده) ،با برنامه های عصرانه ،صلح ،اموزش حقوق کودک در راه اندازی بارک بانوان الگو برداری شده است.
    یکی دیگر از تجارب موفق شوراها را باید شهرداران افتخاری یا شهردار محله در تربیت حیدریه را نام برد. که در زمان مهندس اردشیر ریاحی شهردار موفق و با جدیت و درایت ایشان توسط شورای شهر به مرحله اجرا در امد.
    بدون شک تشکیل شورای اسلامی در سال ۱۳۷۷ موجبات توجه دوباره به زندگی محله ای و محله محوری شد و برخی تجربه های مدیریت محله ای در شهرهای تهران زاهدان، سنندج و تربیت حیدریه انجام شد. بررسی موردی تجربه موفق در تربت حیدریه نشان می دهد که با وجود انگیزه شهروندان برای مشارکت در مدیریت محله . عواملی همچون ماهیت تمرکزگرایی ، نظام برنامه ریزی شهری و شکاف میان مدیران و کارشناسان شهری و مردم عادی موفقیت این تجربه را متاسفانه محدود کرد. که همان کارکرد کدخدایان محلات که مسولیت مدیریت محله را بر عهده داشتند نشات می گرفت. که ابتکاری نو بود که متاسفانه ادامه پیدا نکرد و در نطفه خفه شد. که تلاشی داشت برای ایجاد بستر مناسب در جهت فعالیتهای مشارکت جویانه و توانمند سازی شهروندان ، تلاشی در جهت ارتقا سطح خدمات رسانی مطلوب به مردم و پل ارتباطی با مدیریت شهری، با هدف استفاده و بهره گیری از طرح‌ها، ایده ها خلاقانه شهروندان و کاستن فاصله هاکه ادامه پیدا نکرد اما به‌عنوان یک تجربه موفق از شورا به یادگار ماند.
    *سنندج و یک تجربه موفق
    شورای شهر سنندج با اینکه با تاخیری ۲ ساله نسبت به سایر شهرها تشکمیل شد. اما در همین عمر کوتاه خود با همیاری گروه‌های غیر دولتی مردم نهاد بسیاری از مسایل شهری را فعال کرد. طرح رابطین بهداشتی، باکسازی پارک‌ها ، طرح انتخاب شهروند نمونه با شعار شهروند مداری و مشارکت بذیری را توسط کانون شهروندی زیار در طراحی و به مرحله اجرا درآورد که به عنوان طرحی موفق با الگوبرداری در چند شهر دیگر نیز بعدها به مرحله اجرا در امد .باید از طرح فضای سبز درون محلات نیز یاد کرد که به مرحله اجرا در امد و امیدها را زنده کرد .
    شورای شهر شیروان، در استان خراسان شمالی برای اولین بار توانست با همکاری صاحب نظران، نخبگان، دانشگاهیان، مرکز شیروان شناسی را راه‌اندازی کند تا بازوی مشورتی در حوزه مطالعات و مسایل شهری باشد و راهکار توسعه‌ای ارایه دهد.
    شورای شهر گرگان، یکی دیگر از موفق‌ترین شوراها در تشکیل و راه اندازی شوراهای محلات بود . ضمن اینکه با ارایه طرح فرهنگی و هنری جنگ شهروند از طریق اجرای برنامه‌های هنری‌، اصول و وظایف همکاری متقابل شهرداری، شورا و مردم را به نوعی فرهنگ‌سازی و آموزش داد. در این برنامه‌ها گاها تا ۵ هزار نفر شرکت کننده‌داشت.
    شورای شهر آبادان ، در استان خوزستان با برنامه ریزی منظم در مسایل شهری توانست با همیاری مردم به تهیه شناسنامه‌ای برای معابر عمومی شهر اقدام کند. شناسنامه مذکور حاوی اطلاعاتی درباره طول و عرض معابر، مساحت، نوع کاربری‌ها، تعداد ساختمان‌ها موجود، تعداد خانوار ساکن در کوچه و خیابان، وضعیت خدماتی دیگر کرد که هدف نهای شورا از این اقدام خلاقانه اولویت بندی برنامه ها، اقدامات و طرح های عمرانی شهری بود .
    مورد دیگر باید به شورای شهر کاشان در استان اصفهان اشاره کرد که توانست با راه اندازی جشنواره آموزش شهروندی دست به تجربه ارزنده‌ای در نزدیک کردن مردم و شورا بزند. و همین دستاورد خوبی برای الگوسازی و الگودهی به دیگر شوراها شد. ذکر نمونه‌های از این دست زیاد است که باید با افتخار از انها نام برد.این در حالی است که شوراها به عنوان بخشی از حاکمیت که در سطح محلی فعالیت می‌کنند در وهله اول با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند که در پاسخگوی به انتظارات مردم با کاستی‌ها و موانع بی شماری نیز مواجه بوده‌اند…

    *مجری طرح تولید فیلم های آموزشی شوراها در دولت اصلاحات

    سیاوش محبی شهریور ۲۲, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
    0
    0

    یک شهردار موفق باید دارای خصوصیت های ذیل باشد:

    ۱-تعهد

    ۲- تخصص

    ۳- قانون مدار

    ۴- امانت دار

    ۵- قدرت تحلیل

    ۶- تعامل گرا

    ۷- آینده ساز

    ۸- ریسک پذیر

    ۹- کارآمد

    ۱۰- وسعت نظر

    ۱۱- اخلاق

    ۱۲- استفاده از مشاوران

نقد و بررسی

مهمترین اخبار