کارگاه قطبی تبیین هدایت تحصیلی در پاوه برگزار شد

باحضور مدیران آموزش و پرورش اورامانات؛

کارگاه قطبی تبیین هدایت تحصیلی در پاوه برگزار شد

کارگاه قطبی تبیین هدایت تحصیلی در پاوه برگزار شد

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ کارگاه قطبی تبیین هدایت تحصیلی باحضور معاون آموزش متوسطه و پرورشی ادراه کل آموزش و پروش استان کرمانشاه و هیات همراه، روسا، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق اورامانات در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پاوه پرس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در ابتدا ضمن خیرمقدم، در سخنانی به توسعه در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: بنیان توسعه در هر جامعه مساوی با دانایی است و در بحث توسعه در آموزش و پرورش دانایی را به عنوان اساس توسعه یک جامعه بررسی کرده اند که سرمایه انسانی از فاکتورهای اصلی و بنیاد توسعه یک جامعه به حساب می آید.

مختار برزگرفرد پیشرفت در هر جامعه را در گرو نیروی انسانی توانمند دانست و افزود: پیشرفت هر جامعه وابسته به نیروی انسانی کارآمد است و تربیت نیروی انسانی کارآمد در گرو شناسایی استعدادهاست و شناسایی استعدادها به معنای هدایت تحصیلی و شغلی است.

وی با بیان اینکه کمال هر فرد در آرامش است، اظهار کرد: رضایت شغلی هر فرد اساس توسعه است و تعیین مسیر تخصصی هر فرد یعنی هدایت درست و تمام اینها به معنای هدایت تحصیلی است.

مدیر آموزش و پرورش پاوه دهه نود را دهه شعار اقتصادی و دهه توسعه نام برد و گفت: نماد این دهه مقام معظم رهبری است که دو سال گذشته را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند، چراکه در محتوا پیام رهبری اصل درون زایی وجود دارد و اصل درون زایی مهمترین آیتم در توسعه است که توجه به درون جامعه و عدم وابستگی به برون مرزهاست.

مختار برزگرفرد اظهار کرد: هدف ما سوق جامعه به سمت مشاغلی است که بیشترین تناسب را با علاقه و توان آنها دارد که این نیازمند بهره گرفتن از نظام هدایت تحصیلی کارآمد است و طوری عمل کند فردا به سمت کمال ذاتی حرکت کنیم و نیروی انسانی خلاق را داشته باشیم.

وی تغییر رشته دانش آموزان و دانشجویان، خویشتن پنداری کارمندان و عدم رضایت شغلی و بکارگیری نیروهای غیرمرتبط را در جامعه به معنای عدم هدایت تحصیلی درست عنوان کرد و در خاتمه ابراز امیدواری نمود که برگزاری این جلسات و اخذ تصمیمات صحیح ما را به جامعه و فردایی بهتر سوق دهد.

*رضایت مندی مراجعین در بحث هدایت تحصیلی اولویت اول وزارت خانه است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این کارگاه به برنامه های پیش رو در روزهای باقی مانده از سال در مدارس پرداخت و گفت: مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی، طرح ارزیابی تعالی مدارس، کمیته های پیشرفت تحصیلی و… از برنامه هایی است که باید با اهتمام جدی همکاران انجام شوند.

خسرو محسنی نسب با بیان اینکه در آستانه هفته مشاغل هستیم، افزود: باید در هفته مشاغل حداکثر استفاده را برای توسعه متوازن و ارتباط بیشتر دانش آموزان با شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش در هنرستان ها برقرار نماییم تا در امر هدایت تحصیلی نیز توانسته باشیم گامهای جدی تری برداریم.

وی رضایت مندی مراجعین را در بحث هدایت تحصیلی اولویت اول وزارت خانه معرفی کرد و گفت: هدایت تحصیلی در سال ۹۴ تصویب شد و شیوه نامه آن اسفندماه ۹۵ ابلاغ گردید. براساس شیوه نامه موجود امسال هدایت تحصیلی به حوزه معاونت متوسطه منتقل شده و معاونین دبیر کمیته و رئیس کمیته هدایت تحصیلی روسای ادارات در نواحی، شهرستان ها و مناطق می باشند.

محسنی نسب با بیان اینکه امسال از مدیر اداره تا مدیر مدارس و مشاوران در بحث هدایت تحصیلی درگیر هستند بر توجه و اهتمام ویژه مجموعه عوامل در جهت هرچه بهتر انجام شدن هدایت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هنر جلسات قطبی را جمع زدن دو مورد در بحث هدایت تحصیلی عنوان کرد و در خاتمه افزود: رضایت مندی دانش آموزان و خانواده ها در انتخاب رشته و همچنین ضرورتی که برای توسعه متوازن در کشور وجود دارد مواردی است که با هنرمندی کارشناسان، مدیران و مشاوران در مدارس باید مورد توجه باشد و در حد توان درکنار یکدیگر آنها را رعایت نمود.

*سایه سنگین سیاست باید از روی فرهنگ برداشته شود

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از حضور در اورامانات به جهت طبیعت زیبا و شادبودن مردم منطقه ابراز خرسندی کرد و گفت: ریشه های محیطی، فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی سبب شده است که مرم منطقه اورامانات علیرغم دل خونین در سالهای گذشته لب خندانی داشته اند و این ها برای تحلیل فرهنگ بسیار موثر است.

محسن شاه حسینی با بیان اینکه سایه سنگین سیاست باید از روی فرهنگ برداشته شود، افزود: روش فرهنگ سازی انجام دادن کارهای نمادین است و به این روش باید دامنه فرهنگ را از سیاست کنار بکشیم تا بتوانیم درست فکر کنیم و درست عمل نماییم.

وی اخلاقی زندگی کردن را در گرو دور بودن از سایه قدرت دانست و افزود: بی حکمت نبوده که مرحوم غزالی وقتی در فلسطین در قبر حضرت ابراهیم با خود دو عهد می کند که تا زمانی که زنده است جدل نکند و به پیشواز هیچ حاکمی نرود.

شاه حسینی با بیان اینکه فرهنگ و فرهنگیان باید برای خودشان مستقل باشند و مستقل فکر کرده و عمل کنند اظهار کرد: ما عنصر فرهنگی هستیم و دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش آفت است، چراکه در هیچ جای قانون اشاره نشده، نظارت بر قانون از وظایف اصلی نمایندگان به معنای دخالت در امور اجرایی است.

وی بهم ریختگی و تداخل وظایف و ماموریت ها را در همه حوزه های یکی از معضلات جامعه برشمرد و بازگشت به آموزگار بزرگ طبیعت به عنوان منبع معرفت را مهم توصیف کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه کلید حل مشکلات حوزه مشاوره را در طبیعت عنوان کرد و گفت: طبیعت سادگی را دوست دارد و به سمت سادگی پیش می رود و ما نیز تا آنجا می توانیم در بحث هدایت تحصیلی باید کارها را ساده کنیم و به سمت پیچیده کردن امورات حرکت نکنیم.

محسن شاه حسینی مدیریت و بهره وری از منابع انسانی، مدرسه محوری، اقتصاد و مدیریت مالی را مهمترین استراتژی های آموزش و پرورش عنوان کرد و خواستار دایر نمودن مراکز تخصصی برای هدایت تحصیلی و پذیرش هدایت تحصیلی توسط نخبگان به عنوان یکی دیگر از استراتژی های آموزش و پرورش گردید.

شاه حسینی واقعی کردن نمرات را یکی از راهکارهای ایجاد توازن در انتخاب رشته های تحصیلی عنوان کرد و در خاتمه افزود: باید در بحث هدایت تحصیلی رویکرد سیستمی داشته باشیم، عوامل دست اندرکار وارد عمل شوند و جزیره ای عمل نکنیم. انتخاب باید آگاهانه باشد و در این راستا آموزش مستمر مشاوران و بروز شدن آنها، فعال سازی انجمن اولیا و آموزش مدیران مدارس ضرورت زیادی دارد.

*هدایت تحصیلی یک فرایند است

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه هدایت تحصیلی را یک فرایند از پایه اول ابتدایی تا سوم راهنمایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد که نباید نسبت به بحث هدایت تحصیلی دید محدود داشته باشیم.

عسکری هدایت تحصیلی را معلول دانست که علتی همچون بازار کار و فضای اشتغال تاثیر مستقیمی بر روند اجرای آن دارد.

وی اهمیت کمیته هدات تحصیلی و همکاری اعضا در رسیدن به نتیجه مطلوب را مهم عنوان کرد و در خاتمه افزود: اصل تمرکززدایی لازمه اجرای بحث هدایت تحصیلی است.

گفتنی است در ادامه ایوب محمدی پور مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی، عثمان ویسی مدیر آموزش و پرورش روانسر، محمود داودی زاده مدیر آموزش و پرورش جوانرود، منصور وهابی رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسود و هریک از معاونین و کارشناسان حاضر در جلسه در راستای دستور کار به ارائه نظرات و مطالب خود پرداختند. همچنین در انتهای برنامه نیز حبیب اله مستوفی رئیس آموزش و پرورش منطقه باینگان بدلیل برگزاری جلسه شورای آ.پ باینگان با تاخیر در این کارگاه حضور پیدا کرد.



یک دیدگاه

    ذره بین فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
    0
    0

    علت عدم حضور رییس اداره آموزش وپورش منطقه باینگان چی بوده؟
    چرا تابلوی معرف را در جلوی عکس معاونت آموزشی پاوه قرار دادند؟
    وچراهای دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    .

    مدیریت سایت:
    آقای مستوفی بدلیل برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه باینگان با تاخیر در انتهای کارگاه حضور پیدا کردند.

نقد و بررسی

مهمترین اخبار
  • ماموستا ملاقادر قادری در سن ۷۰ سالگی مفتخر به کسب دانشنامه دکترا شد

    پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ عصر روز سه شنبه (18 مهر 95) ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در محل شورای برنامه ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت تهران، از رساله ی دکترا (سطح چهار) خویش با عنوان احوال شخصیه ...

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
  • سوران پیری: دیوان را نمی‌توان یک ساز سنتی دانست

    پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ کافیست چند دقیقه‌ای در کنار سوران پیری بنشینید تا شیفته و عاشق ساز دیوان شوید. تسلط کاملش بر روی ساز، سرعت بالای انگشتانش در موقع نواختن، شناختش از این ساز و بسیاری چیزهای دیگر توجه ...

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶
  • شما را بخدا مردم خسته اند / همایون رشیدی

    پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ سالهاست در تب وتاب خودی وغیر خودی تنمان رنجوده و روانمان آشفته گشته ،روزها وهفته هاست در تلاطم کاستیها و نبودهاونداریها مینالیم و همچنان چشم براه دستی که یاورمان باشد وکلامی که تسکینمان دهد اما ...

    ۱۸ مهر ۱۳۹۶