مشکلات معیشتی معلمان حاد و غیرقابل تحمل است

مشکلات معیشتی معلمان حاد و غیرقابل تحمل است

مشکلات معیشتی معلمان حاد و غیرقابل تحمل است

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ نماینده مردم بوکان مشکلات معیشتی معلمان را حاد و غیر قابل تحمل دانست.

 

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز دوشنبه (۲۵ بهمن) ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید به ملت ایران، شهروندان بوکان نمایندگان مجلس، اظهار داشت: از قوه قضائیه به دلیل برخورد با رحیمی ها، هاشمی ها و سایر آقازاده ها تشکر می کنم.

 

وی ادامه داد: لازم می دانم که رفتار سخیف و وحشیانه عده ای ناشناس را در حمله به همکارمان آقای مطهری در شیراز محکوم کنم و ضروری است که هر چه سریعتر این افراد شناسایی و معرفی شوند تا کسی جرأت حمله به نمایندگان مردم را نداشته باشد.

 

عثمانی در ادامه با اشاره به تشدید مشکلات معیشتی فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان اظهار داشت: مشکلات معیشتی معلمان حاد و غیر قابل تحمل است، دولت و مجلس در شناخت نقش و جایگاه معلمان متفق القول هستند اما در عمل کاری نمی شود.

 

وی افزود: فرهنگیان بابت توجه کلامی که به آنها می‌شود سپاسگزارند، ولی از شرایط مالی خود دلخورند و خود را نزد خانواده حتی دانش‌آموزان خود شرمنده می‌بینند .معلمی که زندگی خود و فرزندانش تامین نیست، در هنگام نوشتن معادلات بر روی تخته از نامعادلات زندگی خود رنج می برد.

 

عثمانی با اشاره به اعلام دولت برای ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس تصریح کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر نسبت به ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان اقدام کند، نه اینکه با رتبه بندی بر معیشت آنها سرپوش بگذارد.

 

این نماینده مجلس در ادامه طرح نظام رتبه بندی معلمان را طرحی فانتزی دانست و تصریح کرد: که تنها عده محدودی از معلمان که درد معیشت ندارند و از حقوق معلمی ارتزاق نمی کنند، می توانند ازاین بهره مند شوندو تا برای بهبود فضای آموزش و پرورش رفع تبعیض ها و کم توجهی ها قدمی برداشته نشود هیچ طرحی مورد استقبال آنها قرار نمی گیرد.

 

وی ادامه داد: معلمان خود را با شاگردانشان که کارمند بانک و نماینده مجلس و وزیر و وکیل می شوند، مقایسه می کنند و از تبعیض ها به ستوه آمده اند و انتظار دارند که یک بار برای همیشه این مسئله حل شود؛ پیش شرط لازم برای انجام کارهای پژوهشی و علمی توسط معلمان، رفع این مشکلات است.

 

نماینده مردم بوکان در ادامه خطاب به دولت و وزارت آموزش و پرورش گفت: آیا خبر دارید که بسیاری از فرهنگیان به خاطر گرانی بیمه طلایی و هزینه های آن از بیمه شدن خود و خانواده هایشان انصراف داده اند!؟ آیا دولت درک نمی کند که حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حتی کفاف پرداخت عیدی خانواده فرهنگیان و عروس و دامادها و نوه های آنها را نمی کند!؟ آیا دولت ها نمی دانند که وقتی حقوق کارکنان را ۱۰ درصد افزایش می دهند، ۱۵ درصد به قیمت کالاها و خدمات افزوده می شود و اینها فشار را بر فرهنگیان بیشتر می کند!؟

 

عثمانی در پایان تاکید کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر لایحه مناسبی را برای بهبود معیشت آنان و جهش وضعیت معیشتی آنها به مجلس ارائه کند.



۳۳ دیدگاه

    محمد از اورامانات فروردین ۱۸, ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
    0
    0

    درود ورحمت خداوند متعال بر لیاقت شایستگی واهتمام جدی چنین خانواده ای به پرورش فرزندی رشید ، توانا ، متخصص وعالم در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی واجتماعی که به حق نه تنها باعث مباهات مردم شریف بوکان بلکه تمام کردهای ایران و… وهمه ی مردم غیور ایران است . براستی در بیشتر مناطق کردنشین آرای به نمایندگان از روی رویکردهای قومی و عشیره ای بدون توجه به میارهای علمی تخصصی ودانش نماینده موجب گردیده است که چنین نمایندگانی درمجلس فقط نظاره گر باشند وحتی از مباحثات و مذاکرات مجلس هم چیزی نمی فهمند ، به خدا اگر در دوره انتخابات آتی مقدور شد به بوکان بیایم حتماً به آقای محمد قسیم عثمانی رای میدهم . کسی که در همه ی زمینه ها در مجلس دارای رای و نظر هستند مایه ی افتخار است

    شهر وند فروردین ۶, ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
    0
    0

    بایدنمایندگان بویژه منطقه اورمانات وکسانیکه قصددارند درآینده براین کرسی دست یابند ازآقای عثمانی وآقای حسینی پندبگیرند وبجای استخدام فامیلانشان وانتقال افرادغیربومی خدمتگذار به جاهای دور تافامیلان خودراجایگزین کنند وبه دست آوری زیزمیزهاو……که مردم فهیم ازآن خبردارندونمی توانند آن راتهیه کرده تافرزندانشان توسط نمایندگان محترم سرکارروند حداقل یک حرفی درباره محرومیت منطقه درمجلس بزنند که…..

    محمدی فروردین ۲, ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
    0
    0

    سلام هرویت مشیو واچی کردنا

    دکتر قسیم عثمانی نماینده مردم محترم بوکان فروردین ۱, ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
    0
    0

    باسلام حدمت مدیریت محترم سایت پاوه پرس:
    سال نو وآغاز گردشی جدید در طبیعت را بر مردمان با فرهنگ وصاحب فرهنگ تبریک میگویم.از اظهار لطف ومحبت تمام عزیزان بویژه فرهنگیان با شرافت منطقه اورامانات نهایت تقدیر را دارم. امیداست تلاشهای همه ما در راه رفع مشکلات جامعه بزرگ فرهنگی کشور منتج به نتایجی خارج از شعار گردد.بار دیگر سلام گرمم را تقدیم میدارم به مرمان تاریخ ساز اورامانات وپاوه.

    مدیریت سایت:

    ما نیز درچنین ایام فرخنده ای به فرزندصادق میهن، اندیشمندصاحب کمال وجمال ملت مان، جناب دکتر قسیم عثمانی به دیده ی احترام می نگریم وشادباش ترین تبریکات را به نمایندگی از مردم شهرمینو نشان پاوه و دیاراهورایی هورامان نثارجسارت، توانمندی، محبوبیت، مقبولیت ، دانش و داریت تان می نمائیم.
    جناب دکتر عزیز بدانید ومی دانیم که مردمان مرزنشین شما را تنها نماینده شایسته بوکان نمی دانند چرا که ضمن اهتمام به حوزه ی استحفاظیو وکالتی…، نفس گرم تان به عنوان مصلحی صاحب اندیش را ورای موقعیت مکانی وزمانی محدوده ی جغرافیایی خاص می دانیم وهمین ویژگی بر تکریم شخصیتی آن بزرگمرد بیش از پیش افزوده است.
    امیدوارهستیم درسایه سار خدمت به مردم محروم و قدرشناس، همچنان درقله های رفیع منزلتی پرفروغ تر از پیش بمانید واز ماحصل تلاش های خستگی ناپذیرتان، رفاه وآسایش ره توشه مردمان زاگرس نشین را درپی داشته باشید.

    محمدفاروق یوسفی نائب رئیس شورای اسلامی شهرپاوه و مدیر سایت پاوه پرس

    ناشناس اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
    0
    0

    با تشکر از آقای عثمانی نماینده ی لایق وشایسته ومحبوب بوکان از آقای منو چهری هم می خواهیم حداقل پیگیر علت عدم احتساب سنوات خدمت مناطق جنگی فرهنگیان محترم شهرستان های پاوه – جوانرود – نوسود – نودشه – باینگان باشند و مانند آقایان عثمانی و فتح اله حسینی از حق و حقوق ومزایای فرهنگیان وبازنشستگان دفاع نمایند

    فرهنگی اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
    0
    0

    با سلام خدمت نکته بین
    خودت را به زحمت نندازی بهتره، این کسی که به اسم کارگر اظهار نطر کرده ، فکر می کنم کارگر نیست و از اون فرهنگیانی است که خودت بهتر می شناسی و می دانی که چه وضعیتی دارد و … .
    از اسم (گارگر شریف) سوءاستفاده کرده و می کند؛ بخاطر پست و مقامش و … .
    خدا نگهدار شما نکته بین و سایر عزیزان نکته بین!

    عثمانی اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
    0
    0

    لطفا متن کامل نطق را از سایت دکتر عثمانی بردارید و استفاده فرمایید.
    http://www.dr-osmani.com

    ولدبیگی اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
    0
    0

    برخود میبالیم یکی از کسانیکه از جامعه فرهنگی ایران حمایت قاطع وقانونی کرد یک نماینده کرد بود که خطابش همه فرهنگیان ایران بود.درود بر شرف دکتر قسیم عثمانی که لیاقت کرسی مردم بافرهنگ بوکان را دا رد.انسان یاد خطابه های مرحوم مهندس ادب میفتد. درود مجدد برنماینده ارزشمندی که تفکر فرهنگی والایی دارد. بعنوان کوچکی از جامعه فرهنگی پاوه واورامانات قدردان بزرگواریشان هستیم.

    نکته اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
    0
    0

    نمیدونم اقایون معلم مگر چند روز سال رو درس میدن که توقع افزایش حقوق رو دارن! معلم سراغ دارم هفته ای ۴ساعت درس داره ولی به مقدار حقوقش هم معترضه بابا اساتید! لطف کنید خودتونو با هیچ قشر وحرفه و شغلی مقایسه نکنید چرا که من مجبور میشم ساعات مفید کارشما رو در طول یک سال با میزان حقوق شما مقایسه کنم یعنی مو رو از ماست بیرون میکشم!!!

      همشهری فروردین ۲, ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
      0
      0

      لطفا مو رو برای همه از ماست بیرون بکش مخصوصا برای اونایی که سالی دوازده ماه دیر میرن سر کار زود میان همیشه ارباب رجوع بیچاره رو پاس میدن یه ساعتم اضافه، کار کنن پولشو می گیرن ولی معلم بیچاره نصف وقت خونه شم صرف کارای مدرسه میشه ،
      البته همه جا آدمایی که از زیر کار در برن پیدا میشن ، ولی فقط معلما قابل رؤیت هستن؟!

    کارگر اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
    0
    0

    با سلام
    نمی دونم شما چرا همش دارید از معلمان طرفداری می کنید درسته با توجه به وضعیت اقتصادی امروز حقوق معلم و فرهنگی کفاف نمی کنه ولی چند برابر برتر از اون وضعیت کارگران هستش که خیلی اسفناک تر از وضعیت معلمان هستش چند تا دلیل واسه اسفناک تر بودن موارد زیر است که برای خود من اتفاق می افتد:
    ۱- وضعیت حقوقی که تازه واسه سال ۹۴ حقوق ۷۰۰ تومان شده که بعضی پیمانکاران رعایت نمی کنند
    ۲-وضعیت پرداخت حقوق که هر ۴ ماه یک بار اگر اونم پرداخت بشه
    ۳-امکانات بهداشتی و رفاهی که معلمان الان دارن واقعا خیلی بهتر از کارگران هستش
    ۴-ضمانت شغلی: منه کارگر همین پروژه که هستم فک نکنم تا سال دیگه دوام بیاره و باید این و اون ور بگردم دنبال کار
    ,…….
    حالا معلمان می تونند اعتراض کنند و مسئولین حرف هاشون رو گوش می دن مثلا اعتراض چند روز اخیر که باعث افزایش حقوقشون شد ولی اگر مای کارگر اعتراض کنیم ممکنه از کار هم برکنار شویم پس خواهشا کمی به فکر این قشر کم درامد جامعه هم باشید

      نکته بین اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
      0
      0

      بنظر خودت مقایسه کارگر و معلم درسته؟؟
      جهان سوم بودن یعنی همین
      در آلمان بیشترین حقوق رو معلم میگیره
      در فلان کشور اروپایی باارزش ترین شغل از لحاظ اجتماعی و اقتصادی معلمیه
      ولی اینجا معلم باید با کارگر مقایسه بشه که چرا ماهی ۴۰۰ هزار تومن از کارگر بیشتر میگیره!!!!!!!!!

        کارگر اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
        0
        0

        با سلام
        جناب نکته بین اگه ملاحضه کرده باشید من چند تا مورد رو گفتم شما با یکی از موارد اونم حقوق مقاییه کردی اولا اختلاف حقوف ۴۰۰ تومان نیست بلکه بیش از ابنی که می گبد هستش چون حداقل حقوق معلمین ۱.۳۰۰ واسه استخدامی های جدیده و خدا رو سکر حداقل یه ماشین و خونه رو دارن بعدشم تو کشور اروپایی براساس سواد و لایقته و ولی امروز سطح سواد خیلی از کارگرانون از خیلی از معلمان بالاتره ولی اونا معلما واقعا دارن تلاش می کنن واسه پشرفت مملکت ولی اینجا البته بعضی ها به فکر جیبشونن دوباره تاکید می کنم بعضی معلم ها در آخر هدف من از این کامنت این بود که بگم تو جامعه ما قشرهایی بدتر از معلم وجود دارند که معیشتشون خیلی پایین هستش مثلا کارگر و هدفم این بود به این فشر هم توجه بشه همین

          همشهری اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
          0
          0

          دعوا سر چیه باید اعتراف کنیم نه حق معلم نه کارگر در جامعه ی ما داده نمیشه ! خودتون رو با کارمندای سایر ادارات که بعضا نصف سواد معلما رو ندارن یا نصف زحمت کارگرا رو نمیکشن مقایسه کنید تا عمق فاجعه رو درک کنید ، ضمنا به حقوق معلمام چیزی اضافه نشده ما خودمون معلمیم!

        کارگر اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
        0
        0

        جناب نکته ببن اگه شان معلم پایین باشه میلیون ها نفر نمیان واسه شغل معلمی با مدارک بالای تحصیلی دنبال استخدام باشن یارو رتبش ۱۲۰۰ میاد دبیری میزنه چرا؟ چون با توجه به وضعیت که امروز هست یکی از شغل هایی ایدال و اجتماعی هستش وقتی میبینن یک معلم وقت اضافی داره واسه خانواده و زندگیش هم با این حقوق می چرخه پس بهترین گزینه شغلی است

        قسه‌ی سوور اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
        0
        0

        جناب نکته بین!
        همه به نوعی کارگرند.
        در اقتصاد آنها را کارگران یقه آبی و یقه سفید میگویند. چرا نباید معلم با کارگر مقایسه شود؟!!! مگر معلم خدای ناکرده از خرطوم فیل افتاده است؟! اگر معلم باید شرافتمند زندگی کند، و زندگی مرفه و سطح بالایی داشته باشد، چرا نباید یک کارگر نیز اینچنین باشد. قبول دارم که در کل همه باید در جایگاه خود سنجیده شوند. اما همین که معلمها را (که برایشان احترام زیادی قائلم)، تافته جدا بافته میکنید، مجبور به جبهه گیری میشوم.
        مادامی که شما اینگونه از کارگر و معلم صحبت میکنید که انگار مقایسه نامناسبی بوده، (در حالیکه نظر شما تاسف آور بود نه مقایسه معلم و کارگر توسط کارگر کامنت نویس) و طوری به آن تاخته اید که گویا مرتکب گناهی کبیره شده است، باید به عرض برسانم که:
        آری انگار معلمان از خرطوم فیل اقتاده اند، اما با این اوصاف پیداست کارگران زحمتکش از چشم افتاده اند!

    نور اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
    0
    0

    کورد که له پیاوی لی نابری زور سوپس بو نماینده ی با غیره تی کوردستانات زور یش به داخه وه بو نماینده ی ئه ورامانات

    فرهنگی(باینگان) اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
    0
    0

    مدیریت محترم پاوه پرس سلام علیکم

    لطف کنید خبر رابدون سانسور درسایت قراردهید چه اشکالی دارد وچرا همیشه از انتقاد گریزان هستیم درحدود ۲خط از نظر اینجانب حذف گردیده که بسیار جای تاسف دارد واقعیت ها را باید پذیرفت .این که توهین نیست نمی توانیم خدمت کنیم عرصه را خالی کنیم مگه این توهین است/

    فرهنگی(باینگان) اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
    0
    0

    دانایی توانایی وخواستن توانستن است/ آفرین باد برغیرت جناب آقای عثمانی نماینده محترم شهرستان بوکان ودرود برشهامت وجرات البته گزاف نیست که آقای عثمانی یکی از بزرگان اقتصاد درسطح ملی است وجز نوابغ اقتصادی بشمار می رود ازاینکه صدای مظلومیت وشعار از فرق می نالیم نه ازفقررا از تریبون مجلس به گوش کسانی که بدهکار هیچ کسی نیستند رساندی سپاسگزاریم /البته ناشکری هم نباشد نماینده محترم اورامانات دراین زمینه سنگ تمام گذاشتند وباهمین سکوت محض خود نوعی اعتراض را بیان داشتند که قابل تقدیر است……………

    همشهری اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
    0
    0

    آفرین بر این نماینده باغیرت و با شهامت لباس کردی لیاقت شماست به مردم عزیز کردستان ایران و بوکان قهرمان که این جننین نماینده ای با شجاعت را راهی خانه ملت کرده است آقای منو چهری نماینده پاوه واورامانات شما ازاین برادر کوچک خود اما بزرگ منش درس غیرت و مردانگی را یاد بگیرید واین مرز شوشمش که ۴ سال است بازش میکنی در این آخر عمر همراه با سکوت خود در مجلس آن هم همش بعنوان موافق چون اگه مخالف میبودی در طرح و برنامه دولت از شما پاسخ میخواستند آن وقت شما هم هییییییییچ در پایان از مدیریت محترم سایت تشکر میکنم که این مطلب را درج نمایند
    بامید فردای بهتر همراه با تشخیص عاقلانه در انتخاب نمایییییییییییییییییییییییییییییییییییییینده

    طرفدار حق اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
    0
    0

    ای آفرین بر چنین آدمهای باغریت و با شرفی
    ……………………………………………………………….
    ………………………………..
    ………………………

    نکته بین اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
    0
    0

    ئیمه نمایندمان هه س خه لکیش نماینده ی هه س
    خوا بیوری ئه م گوزرانه

      نکته اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
      0
      0

      استاد نکته بین شکرنعمت نعمت افزون کند!

    حیدراسلامی نیا اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
    0
    0

    بیانات نماینده ی محترم بوکان جناب آقای عثمانی درصحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت معیشتی معلمان شاغل وبازنشسته قابل تقدیر وتشکر می باشد

    شهروند اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
    0
    0

    آفرین بر این نماینده محترم با اظهارات سنجیده اش امیدوارم مجلس محترم دراین مورد تصمیم های لازم وفوری بگیرد ،زیرا ما هر چه داریم از نتیجه زحمات وتلاشهای دلسوزانه معلمین عزیز است،راستی چرا نماینده اورامانات هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد آیا خود را مدیون معلمیش نمی داند حالا که در این جایگاه است باید وفای به عهد کند واز حق وحقوق معلمان دفاع کند.

    فرهنگی اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
    0
    0

    با سلام و درود بر شما نماینده محترم بخاطر اضهار نطرت و مدیریت محترم سایت بخاطر توجه به مسائل و اطلاع رسانی به موقع.
    معلمان خود را با شاگردانشان که کارمند بانک و پزشک و قاضی و وکیل و هیئت علمی و نماینده مجلس و وزیر و وکیل و … می شوند، مقایسه می کنند و از تبعیض ها به ستوه آمده اند.
    معلم روز اول که سرکار می رود معلم است و روزآخر که خداحافطی می کند بازهم معلم است.نه کمتر و نه بیشتر
    البته از نطر ظاهری و جسمی و … خیلی کمتر از روز اول.
    نه درجه ای نه لقبی نه جایگاهی و نه بارگاهی و نه … .
    خلاصه . . . .

      کارگر اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
      0
      0

      با سلام خدمت کاربری فرهنگی
      همه اینا رو گفتی ولی چرا کارگر هم نمی گی چرا بیکار رو نمی گی که بهشون درس دادی الان با مدرک فوق لیسانس وضعیتشون از شما خیلی اوحشتناک تره

        نکته بین اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
        0
        0

        عزیز من چه ربطی داره که کارگر و بیکار رو با معلم مقایسه میکنی؟
        یعنی یه فرهنگی که نیروی انسانی تمام مشاغل جامعه رو پرورش میده باید همیشه کمتر یا مساوی کارگر و بیمار باشه ؟
        چرا خودت رو با کارمند بانکی مقایسه نمیکنی که با مدرک دیپلم ۲سال پیش پاداش ۴ میلیونی گرفته ؟
        واقعا شرم آوره برای جامعه ای که ارزش معلم در ان انقدر پایین اومده / ضمن اجترام به همه کارگران عزیز

          محمد اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
          0
          0

          آقای نکته بین عزیز شما اولا لطف کن که اسم خودت رو درست بنویس دوما یه طوری از کارگر و بیکار اسم میبری انگار که ادم نیستن! از نظر آحاد مردم جامعه معلمین وضع خوبی دارن شما نرمال جامعه رو نگاه کنید بعد قضاوت بکنید بعدش هم شما اگه معلم هستید و فکر می کنید حقوقتون پایینه و به جایگاهتون توهین شده می تونید انصراف بدید و اونوقت بیاید تو بازار کار و دنبال کار جدید در حد خودتون بگردید تا اونوقت همه چیز براتون مشخص بشه .

          قسه‌ی سوور اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
          0
          0

          جناب نکته بین!
          یک بار دیگر این جمله خودتان را بخوانید:
          “[در مقایسه کارگر با معلم] واقعا شرم آوره برای جامعه ای که ارزش معلم در ان انقدر پایین اومده / ضمن اجترام به همه کارگران عزیز”
          مثل آن میماند که به کسی اردنگی بزنی و بلافاصله بگویی: معذرت!
          لطفا موضع خود را مشخص کنید و آب-نمک را دور بریزید چون هرگز و هرگز، تمایلی به ماندن در آن نداشته ام! بفرمایید اردنگی میزنید یا معذرت میخواهید؟ (این دو همزمان مانعه الجمع اند!)

    فرهنگی پاوه اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
    0
    0

    این یعنی نماینده نه ….. ………. که هنوز می فرماید مرز شوشمی مرز شوشمی ولی ……………

      درجواب فرهنگی پاوه اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
      0
      0

      اتفاقا نماینده هیچ اقدامی انجام نداده باشد حداقل برای آموزش و پرورش پاوه که خوب بوده است!!!

    فرهنگی اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
    0
    0

    ـآفرین بر تو ای فرزند قهرمان کردستان به راستی آن لباسی که برتن کرده ای لیاقتش را داری
    آن کرسی که بر آن تکیه داده ای براستی لیاقتش را داری به مردم عزیز بوکان تبریک می گویم بدلیل انتخاب این براستی نماینده اش
    کاش می توانستیم برای دوره انتخابات آتی مجلس به بوکان میرفتیم رای مان را به این عزیز می دادیم

نقد و بررسی

مهمترین اخبار