فراخوان تجزیه وتحلیل کنکور۹۶ و پیامد های اجتماعی آن با حضور صاحب نظران

فراخوان تجزیه وتحلیل کنکور۹۶ و پیامد های اجتماعی آن با حضور صاحب نظران

فراخوان تجزیه وتحلیل کنکور۹۶ و پیامد های اجتماعی آن با حضور صاحب نظران

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس، گروه مطالعاتی کتابخانه های عمومی پاوه ، با همراهی آموزش وپرورش شهرستان پاوه ، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پاوه و سایت های محلی (پاوه پرس و سلام پاوه ) در یک فراخوان نخبگان و اندیشمندان و صاحبنظران حوزه کنکور و تحصیلات تکمیلی را به شرکت در نشست ” کنکور و پیامد های اجتماعی ، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی وروانی بر فرد و خانواده ، شهروندان و جامعه پاوه “دعوت می نمایند.

سیروس امین زاده سخنگوی گروه در نشست خبری با رسانه ها پیرآمون این برنامه اذعان نمود : تحصیلات تخصصی و تکمیلی در هر جامعه ای علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص باعث ارتقای سطح فرهنگ جامعه میشود . مسیر پر پیچ و خم تحصیلات عالیه درایران با آزمون های ورودی و سنجش های اولیه آغاز میشود که آزمون کنکور اولین مرحله از این مسیر پر زحمت است. کنکور نام ازمونی است که برای سنجش دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه ها، در برخی کشورها برگزار می گردد . آزمونی سخت و نفس گیر که انصافا نقش اساسی در آینده ی جوانان بازی میکند . درایران، سازمان سنجش و آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌ها است.

وی گفت : در آمار نهایی ثبت نام کنندگان داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ مشخص شد که تعداد ۹۲۹ هزار و ۷۹۱ نفر در مجموع ثبت نام کرده‌اند که پیشتازی داوطلبان کنکور تجربی نیز همچون سال‌های گذشته ادامه داشت. به گزارش مدیریت آموزش و پرورش پاوه این امار برای شهرستان پاوه با بیش از شصت هزار نفر جمعیت ۱۴۳۳ داوطلب که شامل ۷۴۹خانم و ۶۸۴نفر آقا در پنج گروه آزمایشی به تفکیک گروه آزمایشی علوم تجربی ۸۸۹ داوطلب ،گروه آزمایشی ریاضی ۷۸ داوطلب ،گروه ازمایشی انسانی ۱۹۰داوطلب ،گروه آزمایشی هنر ۶۸ داوطلب و گروه آزمایشی زبان ۲۰۸ داوطلب می باشد .

با توجه به آمار و ارقام فوق امروزه کنکور و ورود به دانشگاه به عنوان یک پدیده اجتماعی تلقی میگردد و چون اکثریت جامعه و شهروندان به نوعی وابستگی فکری و عملی و علمی با این پدیده دارند در کنکاش و بررسی آن قطعا به عنوان یک پدیده اجتماعی وخانوادگی نه صرفا رخدادی وابسته به فرد باید مطالعه گردد

امین زاده در ادامه بیان نمود : بر این اساس با توجه به نتایج بدست آمده و رتبه های کسب شده نه چندان رضایتمند توسط داوطلبان بومی شهرستان در کنکور امسال و سنوات گذشته ،گروه مطالعاتی کتابخانه عمومی پاوه با همکاری عوامل صدراذکر در نظر دارند طی یک سلسله نشست های تخصصی با حضور صاحب نظران این حوزه به بررسی نتایج به دست آمده از یک طرف و در یک تحلیل کلی به آسیب شناسی کنکور و تاثیرات آن به شرایط روانی و اجتماعی و اقتصادی جامعه افراد و خانواده ها بپردازد، و بطور کلی کنکور را به عنوان یک رخداد اجتماعی که بیش از نیم قرن آسیب هایی را متوجه نظام آموزش کشور ،نظام اقتصادی ، روانی اجتماعی و شغلی افراد و دانش آموزان ساخته است مورد مطالعه قرار دهد.

لذا بدینوسیله از کلیه نخبگان علمی ،دانشجویان پذیرفته شده ممتاز سنوات گذشته ، اساتید دانشگاه ومدیران ،دبیران و معلملن مدارس ،محققان حوزه جامعه شناسی آموزشی و فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی ،مشاوره و روانشناسان اجتماعی تحصیلی و آموزشی ،مدیران و مربیان و پشتیبانان مراکز کمک آموزشی مانند کانون قلم چی ،کانون رزمندگان ، گزینه دو وآموزشگاه های تخصصی درس و زبان های خارجی ، سمن های فرهنگی و آموزشی و کمسیون های فرهنگی و آموزشی حقیقی و حقوقی ،رسانه های محلی و ارتباط جمعی ،برترین های رتبه کنکور ۹۶ و اولیائ ودانش آموزان پیش دانشگاهی و کلیه صاحب نظران و علاقمندان به رشد و تعالی و پیشرفت جامعه دعوت میگردد

تا در نشست روز چهارشنبه ۱۵/۰۶/۱۳۹۶ راس ساعت ۱۶ عصر در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ ارشاد اسلامی پاوه   شرکت نمایند .

امین زاده در پایان گفت لازم به توضیح است اولین جلسه نشست تحلیل کلی و آسیب شناسی عمومی می باشد و در صورت کسب نتایج مثبت در تداوم نشست های بعدی با تشکیل کمیته های تخصصی و علمی به چاره جویی و تصمیم گیری و پیشنهاد به مراکز آموزشی مسئول به منظور برنامه ریزی عملیاتی و راهبردی نیل به افق توسعه آموزشی و پایدار جامعه اقدام خواهد گردید .

موضوعات قابل بحث :
۱-کنکور و پیامد های اجتماعی ، اقتصادی، آموزشی و روانی بر جامعه وفرد و خانواده و شهروندان پاوه
۲-کنکور و نظام آموزشی رسمی ، نا کار آمدی نظام اموزش متوسطه و عقیم ماندن برنامه های آموزشی مدارس پاوه در چالش آسیب های نظام آموزشی بر کنکور و کنکور بر برنامه های آموزشی مدارس ،
۳-کنکور و سنجش مهارت های اساسی مانند انگیزه ، پویایی و نشاط ،خلاقیت و عمق اندیشی ،ابتکار و نو آوری ،ارتباطات و غیره دانش آموزان پاوه
۴- نقش اظطراب و استرس ایجاد شده در جامعه ،خانواده ووالدین ،دانش آموزان و داوطلبان بر نتایج کسب شده داوطلبان کنکور شهرستان پاوه
۵-نقش کانون ها و مراکز کمک آموزشی ،مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی و هدایت تحصیلی ،آزمون های آزمایشی وغیره بر نتایج بدست آمده در کنکور داوطلبان شهرستان پاوه و مقلیسه تطبیقی کار آمدی این نهاد ها در شهرستان های همجوار و نقش مثبت یا منفی این مراکز و تداخل یا عدم تداخل در برنامه های درسی آموزش و پرورش پاوه
۶-توانمندی رسانه های محلی و فرهنگ و عرف حاکم بر جامعه و خانواده در ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر و اقناع پذیری دانش اموزان به منظور تلاش و کوشش مضاعف در کسب مراتب بالای تحصیلی به منظور کسب ارتقائ فرهنگی اجتماعی و شغلی افراد و جامعه
۷- تاثیر اشتغال و تمایل به فعالیت اجتماعی بر چالش بر هم خوردن تعادل جنسیتی و اشتیاق بیشتر دختران به شرکت و موفقیت در کنکور نسبت به پسران در جامعه

 



بدون دیدگاه

نقد و بررسی

مهمترین اخبار