بیائیم امسال مراسم شهدای ۲۶ مرداد را در پاوه برگزار نکنیم

بیائیم امسال مراسم شهدای ۲۶ مرداد را در پاوه برگزار نکنیم

بیائیم امسال مراسم شهدای ۲۶ مرداد را در پاوه برگزار نکنیم

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ هرساله با تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان مراسم ۲۶ مرداد پاوه باشکوه خاصی درسالن اجتماعات امام خمینی (ره) برگزار می گردد. بیش از سه دهه این مراسم بصورت کلیشه ای وتقریباً یکسان در این شهرستان برگزار می گردد، بطوریکه علی رغم گذرزمان تاکنون نتوانسته ایم ابتدایی ترین تسهیلات ممکن (سیستم برودتی) را متناسب با دمای هوای تابستان در سالن یاد شده تعبیه نمائیم …

 

به هر حال در چنان شرایطی پیوسته جمعی حضور داشته اند و تعدادی دیگر نیز به فراخور شرایط دعوت می شوند، تنها تفاوت موجود هرساله، تغییر دکوراسیون سن و یا مهمانان عزیزی است که متفاوت با سالهای دیگر دعوت شده اند.

 

بشهید چمرانه همین مناسبت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر پاوه درصورت مصلحت و امکان سنجی مسئولین محترم تصمیم ساز شهرستان پیشنهاد می نماید، مراسم سال آتی را به شکل و شمایل دیگر برگزار نمائیم بنحویکه جمعی از اقشار مختلف به نیابت از مجموعه شهرستان در قالب کاروانی متشکل از ۱۰۰ لغایت ۱۵۰ نفر عازم تهران شوند (سه و یا چهار اتوبوس) و ضمن دیدار با مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب، در بهشت زهراء حضور یافته وبا قرائت سوره فاتحه بر مزار فرمانده جنگ های نامنظم (شهید چمران) از مساعی ایشان تجلیل به عمل آید.

 

حضور امام جمعه محترم پاوه به عنوان طلیعه دار حرکت و شخصیتی تأثیرگذار و نیز همراهی فرماندار شایسته و تلاشگر شهرستان و حمایت همه جانبه ی اعضای شورای محترم تأمین شهرستان و … می تواند زمینه ساز برنامه ای وزین و ارزشی را در تاریخ پاوه به وجود آورد.

 

این امر تأثیرات بس گسترده را می تواند در پی داشته باشد که بیان آن در این سطور نمی گنجد، علی ایحال دیدار با مسئولین عالیه مملکتی، حضور در مجلس شورای اسلامی و… گوشه ای از پیامد های مثبت سیاسی و اقتصادی را می تواند برای منطقه در پی داشته باشد.

 

شایان ذکر است هرساله در چنین روزی با ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی (۲۶ مرداد ۱۳۶۹) جمعی از مردم کشورمان مستمع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند، بی شک همزمانی مناسبت مذکور شرایط حضور را تا حدودی تسهیل می نماید.

 

به هر حال رایزنی در این راستا خالی از لطف نیست به امید آنکه گوینده خبرشبکه های صداوسیما چنین حضور ماندگاری را گزارش نمایند. ان شاءالله

 دستمال سرخ ها



۹ دیدگاه

    حاجی اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
    0
    0

    حاجی تو حداقل روزی بدون تعصب صحبت کن وبه جای این سنگ بزرگ بگو هر سالی در یکی ازشهرهای اورامانات این مراسم برگذار گردد

    مدیریت سایت:

    دوست عزیز این خود دلیلی بر عدم تعصب است چرا که نودشه بمباران شیمیایی شده نه پاوه
    علی ایحال اگر در پاوه وباینگان ویا نوسود برگزار شود شاید درآن مراسم، مردم به همان نسبتی که مردم نودشه تمایل دارند حضور نداشته باشند
    مضافااینکه این مغایر برگزاری مراسم در مناطق دیگر نیست ، چه اشکال دارد همزمان در چند نقطه ی دیگر این برنامه برگزارشود؟
    ما خواستیم مراسم ۲۶ مرداد پاوه یکسال در تهران برگزار شود جمعی بر آن نقدی وارد نمودند …!!!

    یادگارماندگار اسفند ۱۲, ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
    0
    0

    بنده هم بسان دوستان خواننده با دیدن تیتر مطلب چراغ امیدی در درونم روشن شد که بله احتمالا طرح بکری در شرف انجام و بواسطه داشتن زمان طولانی تا برگزاری یادمان مذکور احتمالا طرح مهم و سنگینی قرار است که مطرح گردد.ولی شما باهر تعبیری که دوست داری برانداز نما اما بنده خیلی متاثر و متاسف شدم هنگامی که کلمات را دنبال می کردم تا به اصل مطلب رسیدم.
    جناب یوسقی حنابعالی به عنوان یک معلم بیشتر از بنده در این زمینه اطلاع و توانایی دارید که زمانی یادگیری در دانش آموزان تثبیت میشه که عملا دانش آموزتوانسته باشه آن موضوع را لمس کند.حالا به نظرت روسای جمهور و ورزا و ……. که خود از نزدیک شاهد محرومیت منطقه و از طرف دیگر جانفشانی جوانان و نخبگان برای محقق نمودن نظام بوده اند خیلی باید تاثیر گذار باشه یا شفاهی بیان نمودن واقعیتهایی که خیلی از مواقع فقط چشم سر و بصیرت می تواند آن را درک نماید؟ بنده مخالف رفتن نیستم به قول معروف اینم روش ولی باور بفرمایید چنین کاروان هایی در مناسبت های مختلف هم در پایتخت شرف حضور ذاشتن و کاری آنچنان از پیش نبردند. طرحی که اعضاء ان تمامی مسئولین شهری را دربر بگیره خیلی باید مهم تر ازاین چیزی که طرح نمودید باشد.در ضمنعزیزانی که مطالبیرا مطرح نمدن و در پاره ای موارد موجبات ناراحتی شما را فراهم نموده اند بیشتر ناشی ازتبعیضات و نابرابری هایی است که به وفور در جامعه خود شاهد ش است.

    هانه خه تیو اسفند ۱۲, ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
    0
    0

    مدیریت محترم سایت
    هرچند از توضیحاتتان در مورد بند دوم نظر اینجانب قانع نشدم و برای آنها پاسخ ها دارم، اما در مورد بند اول هیچ جوابی ارایه ننمودید که درج نظرتان در این خصوص شاید بتواند اهداف شما از این پیشنهاد را بیشتر هویدا نماید.

    مدیریت سایت:
    دوست عزیز، این طبیعی است که در مقابل هر تغییری عکس العملی هایی وجود داشته باشد، ۳۵ سال پیوسته مراسمی در سطح شهر برگزار می شود، پیشنهاد شد که امسال متفاوت از سنوات دیگر به شرط تأثیرگذاری بیشتر برگزار گردد.
    قطعاً درصورت انجام امر مذکور نتیجه بهتری عاید شهرستان می شود، بعضی از هزینه ها مربوطه می نالند،وبعضی دلایل واهی را مطرح می نمایند، این در شرایطی است که مردم تبریز وقم هر ساله چنین فعلی را انجام می دهند، ما عادت کردیم همیشه آیه یأس بخوانیم وباعث دلسردی دیگران را به وجود آوریم .
    مصداق ما تاجری است که قورباغه را به غرب صادر می نمود ، از قضا مشتری از تحویل به دلیل باز بودن جعبه ها امتناع ورزید وقتی تاجر معترض شد ، مشتری جواب داد چه معلوم که در راه تعدادی از این قورباغه ها فرار نکرده باشند.
    که در پاسخ گفت این قورباغه ها از ایران آمده اند اگر یکی بخواهد پایش را از کلیم اش درازتر نماید دیگران آن را به زیر می کشند ….
    به هرحال ما عادت کردیم که به نوعی باجواب هایی باعث دلسردی دیگران شویم.
    به هرحال شاید مقدرمان در همین وضعیت باشد ونباید با طبیعت سرجنگ داشته باشیم.
    همین شرایط در منطقه حاکم باشد که هر از چند گاهی یکدیگر را متهم ومحکوم کنیم ، اگر این دیار بهتر از امروز نتیجه گیرد دیگر از چه چیزی عیب وایراد بگیریم….!!!
    راستش دیگر در این خصوص هیچ جوابی ندارم وبرایم هم دیگر مهم نیست که انجام شود ویا نشود ….

    هانه خه تیو اسفند ۱۲, ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
    0
    0

    بنده نیز با نظرات کاربران عزیز از جمله نسیم شاهو، فرزند مرداد و … موافقم.
    آقای یوسفی این رفتنها به پایتخت دردی دوا نمی کند راه حل ها را براساس علوم و فنون روز جستجو کنید.
    ساخت یک سالن در شان و در خور مردم فرهنگی پاوه کمترین انتظاری است که مردم دارند. مگر استاندار محترم در جلسه اوایل سال ۹۳ قول ساخت آن را ندادند پس چرا به جای برنامه ریزی رفتن به تهران، آن را پیگیری نمی نمایید تا به سرانجام برسد.
    شما می گویید بار قبلی که با اعضای شورا به تهران رفتید دستاورد داشت بایستی در جوابیتان عرض نمایم که:
    اولاً – افرادی که به تهران رفتند ۲۰۰ نفر از مردم نبودند بلکه فقط تعدادی از اعضای شورا و شهردار به تهران رفتند که آن هم با مسولان وزارتخانه مرتبط با شهرداری (وزارت کشور – معاونت عمرانی) دیدار داشتند که این ارتباطها و ملاقاتها جزء وظایف ذاتی شهردار و مجموعه مرتبط با آن بوده و حتی می توان گفت که بایستی بصورت ماهانه و یا فصلی بایستی انجام می شد و یا انجام شود.
    ثانیاً- کدام دستاورد؟
    آیا تخصیص مبلغ بسیار ناچیزی به شهرداری بایستی آن هم از وزارتخانه متبوع، دستاورد مهم محسوب گردد؟ این کارها از امور روزمره شهرداری محسوب می شود. بله اگر مثلاً مبلغ ۵ میلیارد تومان جهت سروسامان دادن به ترافیک شهر جذب می نمودید جا داشت که صدایتان را بلند کنید و بگویید که ما به تهران رفتیم نهار به ما دادند و ما دستاورد خوبی برای شهرمان به ارمغان آوردیم.

    مدیریت سایت:
    مباحثه نمودن با افرادی که ماهیت مشخصی ندارند واقعاً سخت است ، تصور فرمائید شخص درب منزل را به صدا در می آورد و یک گونی ضخیم و..را بر سر نهاده است …!!!
    انسان نمی تواند به درستی توضیحی ارائه نماید چرا که پاسخ یک سوال منوط به میزان تحصیلات، جایگاه اجتماعی و…طرف مقابل می باشد
    چگونه بعضی چیزها را برای کسی ثابت نمایم که با بدبینی ترین حالت به قضایا می نگرد و بی اطلاع به موضوعات قضاوت می نماید .
    عزیزی که از یک طرف مدعی پیگیری امور است واز طرف دیگر در رویا سیر نماید وانتظار داشته باشد فنون وعلوم بکار آیند وکارها اتوماتیک وار انجام گیرد؟!!
    عزیزی که معتقد است چون استاندار گفته سالن ساخته شود حتماً ساخته می شود؟!!!
    عزیزی که میلیارد را هزاری می داند و…. بی خبر از قضایا ذهنیت های منفی ایجاد می کند،
    ارجمندی که هنوز که هنوز است با بدبینی به قضایا می نگرد وکارکردهای انجام گرفته را علیرغم واقعیت عینی نادیده می گیرد ؟!!!! از ره آورد سفر دریافت ماشین آتش نشانی است که چند روز آینده تحویل شهرداری می گردد واز آن زمان تاکنون کارهای زیادی انجام گرفت که بخش اعظم آن اطلاع رسانی گردید.
    سوالی دارم از این بزرگوار اگر اینها ناچیز است چرا در سطح استان کسی دیگر نتوانست این اقدام را انجام دهد پس قبول داشته باش ومقدار انصاف را در کلام وبیان لحاظ فرما

    علی ایحال در خدمت هستیم تا بصورت کلی وجزیی موارد مورد نظر را با هم در میان بگذاریم …

    فرزند مرداد اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
    0
    0

    من هم وقتی تیتر خبر را دیدم احساس کردم نوشتار انتقادی است بر عدم توجه مسیولین به شهر پاوه ولی وقتی مطلب رو خوندم دیدم دغدغه نویسنده محترم گرم بودن سالن برای مهمانها است نه نبودن سالنی مدرن در شهر پاوه ، خیلی متاسفم برای کمیته فرهنگی شورای شهر ، نگران نباشید معمولا مراسم در تایم صبح برگزار میشود و گرما مهمانها رو اذیت نخاهد کرد خاهشا ۲۰۰ نفر از اهالی رو زحمت ندید اتفاقات جاده ای خیلی زیاده و مدیون مردم خاهید شد به نظر من هزینه اجاره این اتوبوسها رو بدید چند تا کولر گازی اجاره ای سالنی برای اون چند ساعت که مهمانها حالشون مکدر نشه

    مدیریت سایت:

    دوست عزیز ، شما چرا سطحی به قضیه می نگرید، مگر این مراسم در پاوه در سخت ترین شرایط گرمایی برگزار نشده است؟!! اصلاً مدعوین محترم توجهی به گرما و… داشته اند !!!
    آنهایی که دعوت می شوند باید عشق سفر را داشته باشند وهزینه ای که صورت می گیرد در قبال پیامد سفر تفاوت قطره به دریاست.
    … اجاره کردن کولر ویا ساختن آن کار شورا نیست؟!!
    هرچند که شورا وشهرداری پاوه برای احداث سالن چندین بار از روشهای مختلف موضوع را پیگیری نموده است و در این راستا نامه هایی نیز به مقامات محترم مسئول در استان وتهران ارسال نموده و همچنان نیز پیگیر تحقق آن از طریق کانال های ذی نفوذ می باشد.
    دوست عزیز این توضیحات قیاسی وبرای رساندن پیامی بس مهم تر است، علی ایحال این پیشنهادی است که انجام ویا عدم آن در هاله ای از ابهام است .
    علی ایحال قطعاً با این تفکرات باید به داشته های خود بسنده کنیم ونیازی به تلاش بیشتر …. وپیگیری حصول خواسته هایی که مردمان دیگر بلاد شب و روز در پی آنند ، نباشیم ؟!!

    پاوه ای اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
    0
    0

    چیه حاجی میخوای با این بهانه با رهبر ملاقات کنید اعضا شورا اقا انقدر بیکار نیست . بیاد حرف شمارو بشنه وه.

    مدیریت سایت:
    آفرین بر این تفکر بکر وناب ! ماشاءالله !!

    نکته اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
    0
    0

    یعنی واقعا تا رودررو نبینت به فکر شهر و حل مشکلات شهرت نیستند؟ البته ما از رمز و رموز سیاست و شگردهایش چیزی نمی دانیم ولی خود این رفتنها هم کلی هزینه داره ، چطوره که این همه سال اونا اومدن و از نزدیک دیدن چیزی نبخشید حالا ما بریم مفیده خداکند اینجوری باشه عیب نداره به قول خودمون “هشته و بان مشته ” اینم امتحان می کنیم.

    نسیم شاهو اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
    0
    0

    هنگامی که تیتر خبر را دیدم خوشحال شدم و با خواندن پاراگراف اول عطشم برای خواندن مطلب بیشتر؛
    خوشحالیم زمانی به اوج رسید که خواندم:
    “علی رغم گذرزمان تاکنون نتوانسته ایم ابتدایی ترین تسهیلات ممکن (سیستم برودتی) را متناسب با دمای هوای تابستان در سالن یاد شده تعبیه نمائیم …”
    و پیش خودم فکر کردم که پیشنهاد خوبی در جهت تعبیه امکانات مناسب و ساخت سالنی با امکانات روز در ادامه مطلب وجود خواهد داشت.
    اما دریغ از این هایی که به ذهنم رسید.
    پیشنهاد شده که بعضی ها به تهران بروند !
    حال سوال اینجاست که مسافرت بعضیها به تهران سبب حل کدام مشکل و اجرای کدام طرح عمومی می شود؟
    آیا ذکر این جمله “به امید آنکه گوینده خبرشبکه های صداوسیما چنین حضور ماندگاری را گزارش نمایند.” می تواند هدف خوبی از این پیشنهاد باشد؟!؟!

    مدیریت سایت:

    طبیعی است هرکسی از زاویه دید خود به قضایا بنگرد، جمعی مخالف وجمعی با سؤذهن به موضوع بنگرند، این طبیعی است ، ما نمی توانیم کاری انجام دهیم وانتظار داشته باشیم همه ی مردم موافق آن باشند .
    به هرحال هستند عزیزانی که دغدغه ی لازم را دارند با امیدواری به فرآیند کار می نگرند، مردم این دیار در طول دوران دفاع مقدس وقبل از آن حماسه های ماندگار به ثبت رسانده اند ، حق این مردم است که دیده شود ومورد توجه واقع شود.
    دنیای امروز دنیای ارتباط است ، دوست عزیز حداقل همین شخیصه مثبت در سال جاری در شهرداری پاوه مفید واقع شده وبه خودی خود باعث جذب اعتباراتی شده است.
    خیلی از شهرهای ایران به بهانه های واهی کاروان هایی راه می اندازند تا فرصتی را به وجود آورند ودرکنار انجام برنامه های دینی وسیاسی پون های را جذب نمایند، که در آینده مفید واقع شود.
    اینکار می بایست خیلی وقت ها پیش انجام می گرفت، پاوه شهری است که سابقه ی تاریخی آن به سان سایر شهرها نیست اما تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت مهم واساسی آنطور که لایق وشایسته بوده است بهره برداری نماید.
    کافی است همه ی مسئولین شهرستان همگام وهمنوا با برنامه ریزی از قبل طراحی شده در فرصت های زمانی خاص با جمعی از کارگزاران نظام نشست هایی داشته باشند ، در این نشست ها بهتر می توان مشکلات را مطرح نمود، می توان بی واسطه موارد را یادآور شود و….
    قطعاً دو ویا سه روز بیتوته در تهران می تواند خیلی موثر تأثیرات مثبت برجای بگذارد، البته اینکار نیر به همان سهولت بیان نیست بلکه نیاز به رایزنی و جدیت لازم دارد ،
    در این بین نقش امام جمعه محترم شهرمان در تحقق موضوع بی بدیل خواهد بود ، اگر صبر کنیم پیامدهای مثبت آن را می توان از پیش احساس نمود وروند گزارش نیز به سمع ونظر مردم رسانده شود.

    همشهری اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
    0
    0

    سلام پیشنهادخوبیه اماشهدای شهرخودمان چی؟

نقد و بررسی

ads
مهمترین اخبار