برق رسانی به دو روستای بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه

برق رسانی به دو روستای بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه

برق رسانی به دو روستای بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ رییس اداره برق پاوه گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس دو روستای زیر ۲۰ خانوار بخش نوسود روز سه شنبه از نعمت روشنایی برق بهره مند شدند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ خلیل خوشرو در آیین برق رسانی به روستاهای بنه رو و خانه در بخش مرزی نوسود افزود: در شهرستان پاوه روستای بالای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم و این روستاها هر یک ۱۵ خانوار جمعیت دارند.%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%86%d9%88%d8%b3%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d8%a8

 

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح برق رسانی به این دو روستا که شامل احداث دو دستگاه پست هوایی ۵۰ کیلو ولت آمپر، ۱۲۵۰ متر شبکه فشار ضعیف به صورت کابل خود نگهدار، ۳۰۰ متر خط فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت هوایی و نصب ۴۰ عدد چراغ ۵۰ وات سدیمی است در مجموع مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو هزینه شده است.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت ۴۳ روستای مسکونی دارد که تمامی این روستاها از نعمت زیرساخت های اصلی (آب، برق، راه آسفالته، مدرسه، مسجد، شبکه های صدا و سیما و حتی بسیاری از این روستاها دارای اینترنت پرسرعت (IDSL) هستند.

 

خبرنگار:محمد هادی زامیاد



۲۴ دیدگاه

    کارشناس آمار مهر ۱۲, ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
    0
    0

    روستای بنرو را در سایت آمار ایران با کد روستایی ۰۵۰۳۰۳۰۰۰۲۰۵۱۸۴۷ میتونید پیدا کنید. روستای خانه دره هم دارای کد ۰۵۰۳۰۳۰۰۰۲۰۵۱۸۳۶ می باشد.
    دوستان زحمت بکشند و در سایت مرکز آمار ایران با کد های فوق هم جمعیت و هم مکان رو نگاه کنند.

    شهرام کنعانیان مهر ۹, ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
    0
    0

    جناب ناشناس شجاعت میخاد ادم نظر بده با اسم واقعی و برات تاسف میخورم که هنوز تو فکرت هورامی وجاف میکنی تو این شهرستان هم جاف هستش هم هورامی اگه پیشرفت یا پسرفت بکنه کسی نمیگه هورامی بود یا جاف بود

    ناشناس مهر ۹, ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
    0
    0

    این مطلب ازلحاظ شما شایدچندان ربطی به موضوع نداشته باشد ولی آیاازخودتان سوال کرده ایدچراتمامی شهرستان ها دراورامانات پیشرفته داشته اند ولی پاوه خیر
    بایدهمه خوشال شویم به خاطرپیشرفت دیگران نه برعکس ومانع پیشرفت او شویم وازترس پیشرفت او درآینده اورابه هرطریقی از موقعیتش برداریم
    باید طرف حق راگرفت نه طرف فامیل واشنابازی
    بایدبیدارشد بااین روش شهرستان پیشرفتی ندارد مخصوصا منطقه هورامی زبان
    واقعامتاسفم برای بعضی ها چون آدم فعال به هرطریقی جلوی پیشرفتش رابگیری پیشرفت خواهدکرد ولی آدم خنگ هم هرکاری بکنی درهمان موقعیت داده شده به او باقی خواهد ماند
    اندکی صبر سحر نزدیک است …

    آیت هورامی مهر ۸, ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸
    0
    0

    سلام لطف کنید به اداره برق بگید چهار روستا مانده برق بکشند بفکر این روستاها هم باشند.

    شهروند مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
    0
    0

    بعد از ۳۷ سال از انقلاب می گذرد تازه به این دو روستا برق کشیدند واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟ قابل تو جه کاربرانی که اسم این دو روستا را نشنیده اند که این خود جای سوال دارد.عرض کنم این روستا ها شاید قدمتشان به صد ها سال برمی گردد و انار و گردو و توت این روستا ها در منطقه و حتی در کردستان عراق هم معروفند و دهها دکتر و مهندس و معلم از این روستا ها در سراسر ایران مشغول به خدمت می باشند.آن وقت شما می گویید اداره برق آنها را کشف کردند!!!!!!!!!

    امینی مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
    0
    0

    با سلام و تشکر فراوان و از مسولان اداره برق شهرستان بویژه مرد زحمت کش و دلسوز کاک احمد شریفیان و تشکر از سایت پاوه پرس بخاط پوشش این خبر
    از نظر شخصی و محیط زیستی من خود بعنوان یکی از اهالی یانه دره با وصل شدن برق روستا شاید خیلی خوشحال نشده باشم چون بدنبال برق هم تاریکی ، آرامش و دست نخوردگی یانه دره به هم می خورد و هم با ساخت و سازهای جدید و ورود مواد شیمایی از وایتکس گرفته تا ….. طبیعت آنجا آسیب خواهد دید . لیکن قطعاً وصل شدن برق این دو روستا در آبادانی ،ایجاد کارآفرینی و دیگر مسائل برای اهالی این دو روستا مثمر ثمر خواهد شد و دامپروری و باغداری این دو روستا که زمانی در منطقه زبانزد بوده شاید احیا شود که این خیلی خوب است از آنجا که کاربران محترم سایت پاوه پرس این دو روستا برایشان ناشنخته می باشد در این یاداشت به مختصر روستای یاندره را معرفی خواهم کرد .
    روستای یاندره تقریباً در سه کیلومتری شرق شهر نودشه در مسیر جاده نودشه – هجیج واقع شده و این روستا از لحاظ تاریخی قدمت خاصی ، که خود داستانی مفصل دارد. تا ۲۰ سال پیش اکثر مردم روستا به دامپروری و باغداری مشغول بودند. محصولات مشهور و مرغوب یاندره انار، توت و گردو می باشد که با چشمه معدنی ( سرچمه سراو) آبیاری می شوند و محصولات آن صد در صد اورگانیک و طبیعی می باشد . از لحاظ دامپروری متاسفانه با وجود مراتع خوب به نسبت گذشته وضعیت خوبی ندارد و به کلی از بین رفته که امیدواریم به وصل شدن برق این روستا و خبرهای مبنی بر دادن وام بدونه بهره کمکی در احیا بخش دامپروی یاندره شود . در پایان به معرفی مختصری از جوانان تحصلکرده یانه دره اشاره خواهم کرد. که کاربران و مسولین بدانند که این روستای کوچک چه خروجی و تولیداتی برای جامعه داشته است . وفقط با معرفی مختصر جوانان این روستا از جنبه تحصیلات که خود گواه خیلی چیزها می باشد بسنده خواهم کرد.

    مقطع دکتری
    نام و نام خانوادگی رشته تحصیلی فرزند

    ۱-دکتر صفیار امینی (اقتصاد) فرزند برهان
    ۲- دکتر محمد رشید امینی ( محیط زیست) محمد جعفر
    ۳- دکتر آریوس امینی( داروسازی) محمد
    ۴- دکتر آرش امینی ( مدیریت مالی) محمد
    ۵- دکتر هژیر درویشی (داروسازی) احمد
    ۶- دکتر هاجر صالحی (زیست شناسی) ایوب

    کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس)

    ۱- رقیه امینی ( اقتصاد) برهان
    ۲- حکمت امینی ( مکانیک سیالات) ناسح
    ۳- اسرین درویشی ( ادبیات عرب) احمد
    ۴- فاروق امینی ( حقوق جزا) عبدالکریم
    ۵- علی امینی ( تاریخ) عبدالکریم
    ۶- رزیتا امینی( اقتصاد) نازار
    ۷- رعنا امینی (علوم تربیتی) جزا

    کارشناسی (لیسانس)

    ۱- امین امینی ( تغذیه ) یوسف
    ۲- محمد غریب امینی( آمار) محمد جعفر
    ۳- سیامند امینی (آمار) برهان
    ۴- بهاء الدین امینی ( روانشناسی) محمد کریم
    ۵- زکیه اولیای( شیمی) عبابکر
    ۶- هاشم درویشی ( جغرافیا) احمد
    ۷- نرمین درویشی ( it در حوزه پزشکی) احمد
    ۸- خالد امینی ( مدد کاری اجتماعی) جزا
    ۹- هیمن امینی ( مکانیک) ناسح
    ۱۰- تریفه امینی ( مدیریت بیمه) ناسح
    ۱۱- زهره امینی ( آموزش ابتدایی) ناسح
    ۱۲- شیوا امینی ( اقتصاد) امیر
    ۱۳- سامان امینی( فوریت های پژشکی) امیر
    ۱۴- حسام امینی ( حقوق) برهان
    ۱۵- دارا امینی ( ادبیات فارسی) عبدالکریم
    ۱۶- پروین امینی ( علوم تربیتی) عبدالکریم
    ۱۷- الهام امینی ( تربیت معلم) محمد
    ۱۸- هدی امینی ( تربیت معلم) نازار
    ۱۹- شهرام امینی( ادبیات عرب) عبدالکریم

    این آمار درواقع مربوط به خروجی تحصیلات ۲۰ خانوار روستای یانه دره می باشد لازم به ذکر است در این آمار فقط دو نفر از امتیاز در کنکور استفاده کرده اند همچنین ۹۰ درصد این افراد در دانشگاه های دولتی فارغ تحصیل یا مشغول به تحصیل می باشند و اکثر این افراد بهترین دوران کودکی و نوجوانی خود را در یانه دره به سر برده اند و علاقه خاصی به یانه دره دارند ( هرچند تحصیلات مدرسه خود را در نودشه سپری کرده اند.) ودر حال حاضر این افراد خارج از منطقه به سر می برند ولی همیشه اکثر تعطیلات خود را در یاندره به سر می برند.
    گلا نمه نه ن مه ر گلا نه ره هیچ له و وه قره م نیا مه ر یانه دره

    آناهیتا مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
    0
    0

    کاش تصویری هم از این روستاهای تازه کشف شده می گذاشتید تا ما با آنها آشنا شویم

    Amir مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
    0
    0

    موفق باشندکارمندان اداره برق ،قابل توجه اداره گازکه۴ساله نتوانستندبه شهرنودشه ونوسودگازرسانی کنند .

    همشهري مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
    0
    0

    درود وسلام بر اقای خلیل خشرو مرد زحمتکش وبی ریا و پرسنل محترم اداره برق دس مریضا خدا قوت

    میرآباد مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
    0
    0

    سلام ضمن عرض خسته نباشید لطفا فکری جهت بعضی از باغات میراباد پاوه نماید چون بعضی آ نها ازاین تعمت بی بهرهستند

    گمنام مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
    0
    0

    واقعا دست مریزاد به کارکنان اداره برق چون با برکت روشنایی بود که این دو روستا در تاریکی روزگار کشف شدند من که خودم اهل منطقه نوسود هستم تا حال اسم این دو روستا را نشنیده ام احتمالا روستاهای دیگری باشند که لازم باشد با برق کشف شوند اما حیف است که زحمات عزیزان اداره برق نادیده گرفته شود .

      مدیریت سایت مهر ۷, ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
      0
      0

      دوست عزیز سلام
      تعریف روستا به این امکان چندان موضعیت ندارد درواقع در قالب هوارگه از آن تعریف می شود
      خانه دره که همان یانه دره بین زلته ونودشه است وبنه رو هم به همین ترتیب …

    شهروند مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
    0
    0

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت پرسنل خدوم وزحمت کش اداره ی برق انشالله پیروز وسربلند باشند.

    فقیر مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
    0
    0

    خدا قوت دس خوش کاک خلیل یا خوا سلامت بیت

    سه راو مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
    0
    0

    ده گه اوه له نامه ش یاندره ، ده گه دومه به نه روه نامه ش هنه
    پاوه پرس گیان لوتف که ره نامه کاشا بنویسه

    مطلع مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
    0
    0

    این روستاها در فاصله بین نودشه وبل از مسیر قبرستان نودشه قرار دارند

    بهشتی مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
    0
    0

    خداوندمسئولین وکارمندان وبخصوص کارگران محترم وبسیار زحمتکش شرکت برق را محفوظ فرمایند جادارد از مسئولین قبلی که بحق شاسته هرنوع تقدیرند آقای حاتم احمدی کارگر بازنشسته یادی نمایم سعادت دنیا وآخرترا برای آن عزیزان ازخاوند خواهانیم

    نوسودی مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
    0
    0

    راستش من اولین بار است اسم این دو روستا از توابع نوسود را می شنوم. میشه موقیعت جغرافیایی این روستاها را قید فرمایید.

    عادل رستمی تبار مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
    0
    0

    برق مایه حیات توسعه پایدار هر جامعه ای است.سپاسگزار پرسنل زحمت کش و خدوم صنعت برق،مخصوصا پرسنل خدمتگزار برق شهرستان پاوه خواهیم بود. دست مریزاد.

    همشهری مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
    0
    0

    این روستاها تازه کشف شده اند.من که تا حالا اسمشان را نشنیده ام

    فرزاد مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
    0
    0

    اسم روستا!!!!!؟

      شهروند مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
      0
      0

      بنه رو و خانه دره

    دکترتلگ مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
    0
    0

    آفرین به این همه اطلاع رسانی دقیق بدون ذکر دوروستا!!!!

    یاسر کاظمی مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
    0
    0

    با سلام و خسته نباشید خدمت تمام پرسنل زحمت کش اداره برق به خصوص زحمات آقای خلیل خشرو آدمی زحمتکش و دلسوز و فداکار که لایق نشان انسانیت و فداکاری بر روی شانه های اوست با تشکر فراوان.

نقد و بررسی

مهمترین اخبار