آخرین جزئیات طرح پارکینگ طبقاتی از زبان شاپور بایزیدی

آخرین جزئیات طرح پارکینگ طبقاتی از زبان شاپور بایزیدی

آخرین جزئیات طرح پارکینگ طبقاتی از زبان شاپور بایزیدی

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ شاپور بایزیدی آخرین اقدامات انجام گرفته درخصوص احداث پروژه پارکینگ طبقاتی مشارکتی میدان مولوی پاوه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پاوه پرس، شاپور بایزیدی درخصوص اقدامات انجام گرفته در راستای احداث پارکینگ طبقاتی، افزود: طرح پیشنهادی مراحل نهایی خود را دنبال می نماید، خوشبختانه موافقت اصولی با سرمایه گذاری در مرکز استان (اداره کل گردشگری استان، استانداری) انجام گرفته وبا موافقت شورا وشهرداری پاوه وحمایت فرمانداری محترم به کمیسیون سرمایه گذاری ارجاع داده شده ومراحل نهایی آن درشرف انجام است.

بایزیدی اعتبار مورد نیاز جهت ساخت پروژه پارکینگ طبقاتی را معادل ۱۳٫۵ میلیارد تومان برآورد نمود وگفت: شرکت های ایتالیایی ، ژاپنی ، تعدادی سرمایه گذارتهرانی وحتی یک نفر سرمایه گذار پاوه ای مراتب آمادگی خود را جهت تکمیل این پروژه اعلام نموده اند، هریک شرط سرمایه گذاری را اتمام مراحل نهایی اخذ مجوزهای مربوطه عنوان نمودند.

وی درخصوص مشخصات پروزه گفت: این طرح ۸ طبقه پیش بینی گردید که ۴ طبقه پارکینگ طبقاتی، دوطبقه تجاری ویک طبقه دنیای کودک .. وطبقه نهایی نیز سالن اجتماعات است که شهرداری پاوه با ایجاد طبقات تجاری مخالفت نمود ومقرر است که این طبقات نیز به پارکینگ تبدیل گردد.

شاپور بایزدی ظرفیت هر طبقه پارکینگ را ۱۲۰ وسیله نقلیه عنوان نمود وافزود: این پروژه سبب خالی شدن خیابان های سطح شهر از پارک خودرو شده وهمین نیز کافی است تا تردد وسایل نقلیه را تسهیل نماید، قطعاً معضل ترافیک پاوه را تعدیل می نماید. البته این امر مستلزم همراهی پلیس راهورخواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز توسعه گردشگری درهر منطقه را مستلزم ایجاد زیرساخت هایی دانست وافزود: طبیعی است با ایجاد هر زیرساختی درحیطه های مختلف بتوان به جذب گردشگر کمک شایانی نمود.

حیدر اسلامی نیا در ادامه خصوصیات بارز وکاستی ها وتوانمندی های شهرستان اشاره نمود وگفت: شهرستان پاوه دارای خصوصیات بارزی است واز از لحاظ طبیعی سرآمد شهرهای استان می باشد، درادامه یکسری فاکتورهای دیگری نیز به وجود آمده اند( سد داریان وسد هیروی) که بر توانمندی آن افزوده است این درحالی است کاستی هایی ازجمله اماکن تفریحی نیز دارد که جناب آقای بایزیدی با رایزنی وتعامل سازنده در تلاش هستند ظرفیتی (تله کابین) را به توانمندی های این شهر بیفزایند. بدون تردید اینکار مثبت وتأثیرگذاری است و نیاز به حمایت وهمراهی جمعی دارد.

وی به ظرفیت ایجادی دیگری اشاره نمود وگفت: یکی از الزامات تله کابین ، ایجاد پارکینگ طبقاتی است که در ادامه مقرر است با همراهی وهمیاری شهرداری پاوه در میدان مولوی ایجاد شود.

اسلامی نیا افزود: بدیهی است معضل ترافیک پاوه یکی از معضلات لاینحل شهر پاوه بوده وشورا وشهرداری پاوه ضمن اعلام مراتب هرنوع همکاری خدمت سرمایه گذاران محترم با پیشنهاد ارائه شده جناب آقای شاپور بایزیدی موافقت نمود ودر این راه تمهیدات وتسهیلاتی برای ایجاد این ظرفیت پیش بینی نموده است.

وی پارکینگ طبقاتی را باتوجه به کم عرض بودن خیابان های پاوه را یک ضرورت اساسی دانست و ایجاد آن را در مناطق مختلف شهری علاوه بر اینکه موجبات اشتغالزایی تنی چند از همشهریان محترم را در پی دارد باعث تخلیه خیابان های شهر وتردد سهل الوصول وسائل نقلیه می گردد.

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس، سرمایه گذاری یکی از اصلی ترین پایه های رشد اقتصادی هر منطقه قلمداد می گردد، سیاست دولت بر واگذاری بر بخش خصوصی متمرکز است، شهرداری پاوه نیز با امکانات موجود قادر به برآورد نمودن نیازهای شهروندان نبوده و نیست ، بنابراین می طلبد شرایط را برای ورود سرمایه داخلی وخارجی به نوعی فراهم نماید.

در این راستا جا دارد،  شهرداری پاوه  برای سرمایه گذاری در امر توسعه کاربری های عمومی از قبیل پروژه های رفاهی، ورزشی، تفریحی و گردشگری درسطح شهر پاوه انجام می گیرند، بدون دریافت هیچگونه عوارضی همراهی وهمکاری نماید، به امید که سیاست های تشویقی شهرداری برای جلب وجذب سرمایه گذاران زمینه بسیار مساعدی را برای ورود و سرمایه گذاری آنان دراین شهر مهیا گردد.



۴ دیدگاه

    شهروند اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
    2
    0

    سنگ بزرگ ازقدیم گفتن علامت نزدن است به قول حمه علی لاچو شوخی مکه

    جمال کاری اردیبهشت ۱, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
    0
    0

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان گرامی و تشکر بابت توجه به مقوله پارکینگ در محدوده میدان مولوی، امید است مطالعات کاملی در ارتباط با ساخت پارکینگ طبقاتی فوق صورت گرفته باشد. از قرار معلوم ۱۳٫۵ میلیارد تومان برآورد هزینه پارکینگ مذکور می باشد. از این مجموعه ۴ طبقه و با ظرفیت هر طبقه ۱۲۰ خودرو(در مجموع ۴۸۰ خودرو) برای آن پیش بینی شده است. به نظر می رسد مشکل ترافیک پاوه و در ادامه چاره جویی برای احداث پارکینگ مختص میدان مولوی نیست و شهر در بخش های مختلف با مشکل ترافیک و کمبود پارکینگ مواجه است. لذا ضروری است تا به جای صرف هزینه در یک نقطه مشخص نسبت به توزیع پارکینگ های کوچکتر و با ظرفیت محلی در بخش های مختلف شهر اقدام نمود. اگر اقدام به ساخت پارکینگ های مکانیزه کوچک نموده که هزینه آن برای هر عدد فضای پارک خودرو حدود ۲۵ میلیون تومان برآورد می گردد می توان با این پول اقدام به ساخت پارکینگ هایی با ظرفیت ۵۴۰ دستگاه خودرو نمود. البته در اینجا بحث مشارکت بخش خصوصی برای استفاده از بخشی از فضای پارکینگ به عنوان فضاهای تجاری- تفریحی است که تا حدودی پارکینگ مد نظر شهرداری توجیه کننده و پارکینگ های مد نظر ما نمی تواند پاسخگو باشد. نمونه موردی پارکینگ طبقاتی لاله در خیابان فاطمی تهران در ضلع شمالی پارک لاله است که طبقه همکف آن به عنوان فضای تجاری- بازار مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال امید است شهرداری در بخش های مختلف اقدام به احداث پارکینگ نماید. باسپاس

    شهروند نودشه فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
    2
    0

    چرا برای احداث این پروژه از سرمایه های محلی استفاده نمی کنید البته به طور اصولی و صحیح نه معمول یعنی گرفتن پول فرار به کانادا

    شهروند فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
    2
    0

    گمان نیکم فلانی

نقد و بررسی

مهمترین اخبار